Reklama

DI Inwestors rekomenduje OT Logistics

OT Logistics (OTL) to jeden z wiodących operatorów logistycznych w Polsce, z dominującą pozycją na rynku żeglugi śródlądowej oraz unikalnymi aktywami portowymi. W 2014r. spółka sfinalizowała zakup spedytora C.Hartwig oraz Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego w Gdyni (BTDG).

Szacujemy, że akwizycje oraz realizowane efekty synergii przełożą się na wzrost znormalizowanej EBITDA OTL z PLN 60.2m w 2013r. do PLN 66.5m w 2014r. i PLN 78.8m w 2015r. Na naszych prognozach na 2015r. OTL wyceniany jest z P/E 10.1x oraz EV/EBITDA 5.7x, odpowiednio z 16% i 6% dyskontem do grupy porównawczej. Wyceniamy OTL na PLN 281 na akcję metodą DCF oraz na PLN 261 na akcję metodą porównawczą ze średnią z wycen PLN 271 na akcję.

Reklama

Rozwój poprzez akwizycje. W 2014r. OTL przeprowadziło dwie akwizycje: spedytora C.Hartwig za PLN 15m oraz terminalu portowego BTDG za PLN 58m. Przeprowadzone akwizycje wpasowują się w strategię logistycznego "one-stop-shop" i zgodnie z naszymi prognozami powinny kontrybuować PLN 19m do EBITDA OT Logistics w 2015r.

Oczekiwany wzrost EBITDA do PLN 78.8m w 2015r. Dzięki przejęciom oraz poprawie marż w segmencie spedycyjnym oczekujemy poprawy znormalizowanej EBITDA o 10% rdr do PLN 66.5m w 2014 (PLN 70.5m z uwzględnieniem pro-forma wyników BTDG w 1. półroczu 2014r.), nawet pomimo pogorszenia wyników PHŚ.

Do 2016r. oczekujemy wzrostu znorm. EBITDA do PLN 84m. Oczekujemy dobrych wyników za 3. kwartał. Po słabym 1. półroczu 2014r. gdzie OT Logistics osiągnęła EBITDA PLN 25.9m i zysk netto PLN 5.1m oczekujemy w 3 kwartale EBITDA na poziomie PLN 21.8m oraz PLN 7.9m zysku netto. Spodziewamy się poprawy przede wszystkim w segmencie portowym dzięki zwiększeniu przeładunków rudy żelaza w PHŚ oraz rozpoczęcia konsolidacji wyników BTDG.

Aktywa nieoperacyjne.

Na dzień 30 czerwca 2014r. wartość księgowa aktywów nieoperacyjnych wynosiła PLN 128m, co jest bliskie równowartości długu netto spółki lub połowie jej kapitalizacji. Planowana sprzedaż tych aktywów mogłaby być istotnym źródłem finansowania dalszego rozwoju grupy bądź wypłaty dywidend.

Wycena.

Na naszych prognozach akcje OT Logistics są wyceniane na mnożnikach P/E 14.4x i 10.1x na lata 2014 i 2015 odpowiednio z 2% premią i 16% dyskontem oraz EV/EBITDA 7.2x i 5.7x odpowiednio z 4% premią i 6% dyskontem do ważonej średniej spółek porównawczych. Przy konserwatywnym uwzględnieniu aktywów nieoperacyjnych z 50% dyskontem do wartości księgowej mnożnik EV/EBITDA wynosi 4.9x na 2015r.

Ryzyka. Głównym ryzykiem dla naszych prognoz jest brak zakładanych efektów synergii w nowo przejmowanych spółkach. Jako ze nasze prognozy nie zakładają dodatkowych przejęć, dodatkowe akwizycje mogą stwarzać dodatkowe szanse, ale również dodatkowe ryzyka, w tym prognozowanych wypłat dywidendy.

ŻRÓDLO RAPORT DI Inwestors

Dowiedz się więcej na temat: w polsce | raport analityczny | rekomendacje

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »