Reklama

DM BPS rekomenduje "kupuj" Amikę

Analitycy DM Banku BPS, w raporcie z 7 maja, rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla akcji Amiki od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 190,7 zł.

Ponadto w najbliższych latach wyniki Grupy wspierać będą: 1) dynamiczny rozwój sprzedaży w Wielkiej Brytanii (wprowadzenie piekarnika dwukomorowego w maju 2015), 2) rozwój na nowych rynkach w Hiszpanii i Francji, 3) rosnący rynek AGD w Europie, 4) uniezależnienie się od sprzedaży w Rosji, 5) rozwój mocy produkcyjnych 6) efektywniejsze zarządzanie ryzykiem kursowym.

Jako zagrożenia dla działalności postrzegamy natomiast m.in. 1) pogorszenie się sytuacji na Wschodzie, 2) wzrost konkurencji (połączenie Whirlpool i Indesit), 3) wzrost Capex-u w latach 2015-2018.

Reklama

Z drugiej strony akcje Spółki po ubiegłorocznych wzrostach (+25% od początku '14 i +44% od początku '15) są nadal nisko wyceniane wskaźnikowo: P/E'15 13,0x, co w porównaniu z grupą porównawczą implikuje dyskonto w wysokości -35%.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki rozpoczynamy wydawanie rekomendacji od zalecenia KUPUJ i wyceniamy jedną akcję na 190,7 PLN. Rosnący rynek AGD.

Widoczny wzrost rynku AGD w Europie (+5% r/r) w 2014 roku sprzyjał Grupie. Rynkowe prognozy zakładają również kilkoprocentowy wzrost w 2015 roku.

Pomimo rynkowych przetasowań w ostatnim czasie, nie spodziewamy się istotnego wpływu na działalność spółki w najbliższych latach. Niemiecki BSH który ostatecznie zrealizował przejęcie upadłego FagorMastercook, w swoim planie restrukturyzacji planuje rozpoczęcie produkcji dopiero za kilka lat. Z drugiej strony jako potencjalny czynnik ryzyka postrzegamy połączenie Whirlpool z Indesitem.

Obecnie trudno jest jednak przewidzieć jaki wpływ na rynek będzie miała powyższa fuzja. Rynek wschodni. Obecnie Grupa kieruje 23% przychodów do Rosji, szacujemy, że sprzedaż do tego kraju wyniesie w 2015 ok. 375 mln (spadek o 20% r/r). Zgodnie z opinią Zarządu obecnie widać jest lekkie ożywienie rynku (początek 2Q). W 2Q'15 przewidujemy spowolnienie spadków z końca 1Q, z dynamiką w okolicach 0% r/r. Poprawie uległo również zarządzanie ryzykiem kursowym. Szacujemy, iż saldo z działalności finansowej w '15, zmniejszy się do wysokości od -20 do -10 mln PLN, wobec -30 mln PLN w 2014 roku. Rekordowy 1Q'15. Szacujemy iż w okresie styczeń-marzec Grupa wypracowała rekordowe 20,0 mln PLN zysku netto (+53% r/r).

Dwa pierwsze miesiące roku były pozytywnym zaskoczeniem dla Zarządu (wzrosty sprzedaży w Rosji, z uwagi na ponowne zatowarowanie się dystrybutorów po wyprzedażach w 4Q). Spodziewane załamanie sprzedaży w Rosji było odczuwane dopiero w marcu.

Wzrostowi przychodów towarzyszyć powinien wzrost rentowności (podwyżki w Rosji i utrzymanie cen na innych rynkach).

Zauważalne będą również niższe koszty finansowe, których wartość w 1Q'14 była zawyżona o dodatkowe 7 mln PLN z uwagi na brak efektywnego hedgingu RUB/EUR. Szacujemy iż koszty finansowe w 1Q'15 spadną o ok. 5 mln r/r.

Realizacja strategii HIT2023. Grupa Amica systematycznie zwiększa swoje moce produkcyjne, które na koniec 2015 roku wyniosą 1,5 mln sztuk kuchni rocznie. Docelowo Grupa chce rozbudować swoje możliwości do 2,2 mln sztuk w 2023 roku. Łączne nakłady w latach 2014-2018 szacujemy na 180 mln PLN (z czego do 40% w postaci zwolnień podatkowych do wykorzystania po 2018 roku). Zarząd prognozuje nakłady w wysokości od 120 do 180 mln PLN. W swoim modelu zakładamy wyższą z tych dwu wartości. Dywidenda pod znakiem zapytania. Decyzja dotycząca ewentualnej wypłaty dywidendy za rok 2014 podjęta będzie na walnym zgromadzeniu w połowie maja. Wypłata uzależniona jest od powodzenia obecnie negocjowanego przejęcia zachodnioeuropejskiego dystrybutora sprzętu AGD, który podobnie jak Amica sprowadza swoje towary z Turcji i Chin. Szacujemy iż podmiot ten generuje przychody w wysokości ok. 10-20% sprzedaży Grupy. Powyższe przejęcie nie jest jednak uwzględnione w naszym modelu z uwagi na brak dokładniejszych danych.

AMICA Wronki to największy polski producent dużego sprzętu AGD. Obecnie na eksport trafia niemal 70% produkcji, a plany na najbliższe lata przewidują dalszy wzrost sprzedaży zagranicznej. Tym samym firma lokuje się w gronie największych polskich eksporterów. Produkty spółki są najbardziej popularne w Niemczech i w Rosji. Grupa posiada w swoim portfolio dwie inne marki: Gram - duńska marka istniejąca od 1899 roku, przejęta przez Amikę w 2001 roku i znana w całej Skandynawii; oraz Hansa - ciesząca się dużą popularnością na rynkach Europy Wschodniej.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »