Dobre pierwsze półrocze Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii Zakłady Mięsne Henryk Kania wypracowały w pierwszym półroczu 2012 roku bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży Spółki w okresie styczeń-czerwiec 2012 roku wzrosły o 10 proc., natomiast zysk netto w pierwszym półroczu był o 54 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii Zakłady Mięsne Henryk Kania wypracowały w pierwszym półroczu 2012 roku bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży Spółki w okresie styczeń-czerwiec 2012 roku wzrosły o 10  proc., natomiast zysk netto w pierwszym półroczu był o 54  proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie zakłady mięsne z Pszczyny są wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich i mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Systematyczny wzrost efektywności oraz zmiana asortymentów produkcji na wysokomarżowe produkty suche i podsuszane przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe Spółki.

W pierwszym półroczu 2012 roku Zakłady Mięsne wypracowały 167,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, w porównaniu do 148,2 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka przez dwa pierwsze kwartały 2012 r. wypracowała na poziomie EBITDA 9,9 mln zł, jest to wynik o ponad 41 proc. lepszy niż w pierwszym półroczu 2011 roku. Zysk netto producenta wyrobów wędliniarskich w pierwszym półroczu wzrósł o blisko 54 proc. i osiągnął poziom 1,6 mln zł.

Reklama

- Dzięki zmianie struktury produkowanych wyrobów na bardziej przetworzone, udało nam się zniwelować wpływ wysokiego kosztu surowca na osiągane przez firmę marże. W drugim półroczu skupimy się na dalszym rozwijaniu działalności w oparciu o nowoczesne kanały dystrybucji - mówi Henryk Kania, prezes i główny udziałowiec Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

Prowadzone przez Henryka Kanię zakłady to nowoczesny producent wyrobów wędliniarskich i mięsa konfekcjonowanego, który dostarcza swoje produkty do największych sieci handlowych w kraju. Podstawę oferty firmy stanowią najwyższej jakości kiełbasy, kabanosy, szynki, wędzonki i wędliny plasterkowane oraz produkty dedykowane dzieciom sygnowane marką Disney. W zeszłym roku firma z sukcesem wprowadziła na rynek nowoczesne i pożywne przekąski mięsne pod marką "Polskie Snaki".

ZPM Henryk Kania

Zakłady Przetwórstwa Mięsnego Henryk Kania są jednym z największych producentów wyrobów mięsnych w Polsce. Spółka dostarcza swoje wyroby do największych sieci spożywczych w kraju i za granicą. Obecnie, dzięki przeprowadzonym inwestycjom i rozbudowie zakładu produkcyjnego, zdolności wytwórcze emitenta wynoszą 120 ton produktów na dobę.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »