Drobni nie dopisali

Hoga.pl sprzedała wszystkie z oferowanych w ramach nowej emisji 2 mln walorów. Wprawdzie łączna liczba zapisów złożonych na walory katowickiego portalu była nieco większa niż przewidziana w ofercie, ale nie przyczynili się do tego mali inwestorzy.

Hoga.pl sprzedała wszystkie z oferowanych w ramach nowej emisji 2 mln walorów. Wprawdzie łączna liczba zapisów złożonych na walory katowickiego portalu była nieco większa niż przewidziana w ofercie, ale nie przyczynili się do tego mali inwestorzy.

Hoga.pl sprzedała wszystkie z oferowanych w ramach nowej emisji 2 mln walorów. Wprawdzie łączna liczba zapisów złożonych na walory katowickiego portalu była nieco większa niż przewidziana w ofercie, ale nie przyczynili się do tego mali inwestorzy. Odpowiedzieli oni na ofertę jedynie w 20% - resztę przeniesiono do transzy dużych inwestorów, gdzie w puli "bez preferencji" nadsubskrypcja wyniosła 0,3%.

- Drobni inwestorzy sparzyli się na inwestycji w akcje Interii - tłumaczy niewielkie zainteresowanie walorami katowickiego portalu ze strony małych graczy Tomasz Kosobudzki, dyrektor wydziału rynku pierwotnego BDM, oferującego Hogi. - W pewnym stopniu brak aktywności z ich strony odzwierciedla panujący na rynkach pierwotnych (także zagranicznych) zastój charakterystyczny dla bessy - dodaje.

Reklama

Teza ta nie sprawdziła się jednak w przypadku Getin.pl, który zadebiutował 10 maja. Jeśli chodzi o tę spółkę, popyt ze strony inwestorów indywidualnych ponad 4-krotnie przewyższył przewidzianą dla nich pulę.

- Hoga nie należy do czołówki portali. Drobni inwestorzy, w których nie wygasło jeszcze zaufanie do sektora internetowego, czekają najprawdopodobniej na oferty największych graczy - uważa Benita Mikołajewicz, analityk ING Barings.

Katowicki portal, według kwietniowych badań TNS OBOP, nie mieści się w pierwszej piątce polskich portali.

- Najważniejsze jest dla nas, że cała emisja została objęta oraz że największy akcjonariusz spółki, firma WASKO, uznała, że warto utrzymać swój dotychczasowy udział - powiedział nam Grzegorz Krajewski, prezes Hogi.

W transzy dużych inwestorów zapisy złożyły wszystkie podmioty, które wykazały zainteresowanie akcjami portalu w procesie book-buildingu. - Są to instytucje znające rynek internetowy, od dawna na nim aktywne - charakteryzuje pozyskanych inwestorów T. Kosobudzki. Nie ujawnia jednak, czy tak, jak to miało miejsce w przypadku MCI i Getinu, są wśród nich OFE. To właśnie wśród tego typu instytucji inwestorów zamierza szukać Arena.pl. Zapisy na reprezentującą model portal/ISP spółkę rozpoczną się 4 czerwca, a debiut jej PDA przewidziano na 20 czerwca. Arena zamierza zebrać z rynku 100-150 mln zł. Hoga sprzedała 50% swoich akcji za 9 mln zł.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: inwestorzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »