Druk-Pak rozważa wejście na giełdę
Kujawskie Zakłady Poligraficzne Druk-Pak rozważają emisję akcji na 15-18 mln zł i debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w drugiej połowie 2008 roku. Alternatywą jest pozyskanie kapitału od inwestora branżowego - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Paweł Kalbarczyk.
- Inwestycje w drugiej połowie 2008 i w 2009 roku będą wymagały dofinansowania firmy i jeden ze scenariuszy to upublicznienie spółki na giełdzie. Mamy świadomość sytuacji rynkowej, ale póki co rozważamy taką możliwość w drugiej połowie 2008 roku - powiedział Kalbarczyk.
- Na inwestycje rzędu 8 mln zł w pierwszej połowie 2008 roku środki posiadamy, ale nasz rozwój będzie wymagał w drugiej połowie 2008 roku sporych środków i jeśli koniunktura giełdowa będzie dobra to będziemy szukać środków w oparciu o rynek publiczny. Uważamy, że to będzie kwota między 15 a 18 mln zł - dodał.
Pieniądze z emisji spółka chce przeznaczyć na rozbudowę zakładu, zwiększenie mocy produkcyjnych i zakup nowych maszyn.
Obecnie jedynym akcjonariuszem Druk-Paku jest Penton Partners, zarządzający trzema funduszami private-equity i aktywami o wartości ponad 80 mln USD według wyceny dyrektorskiej. Penton zainwestował do tej pory w Druk-Pak ok. 21 mln zł.
Marek Chłopek, partner w Penton Partners, powiedział, że Penton może podczas publicznej oferty sprzedać część swoich akcji Druk- Paku, jednak zaznaczył, że chce zachować kontrolę nad tą spółką.
Dodał, że Penton rozważa też wprowadzenie na giełdę swojej drugiej spółki Pellet-Art, zajmującej się produkcją paliwa z biomasy, ale w perspektywie 2-3 lat.
Druk-Pak ocenia, że jest liderem na rynku opakowań dla sektora farmaceutycznego i szacuje, że jej udział w tym rynku wynosi ok. 20 proc.
Na koniec 2007 roku spółka miała ok. 38,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka nie ujawnia zysku netto za 2007 rok, prezes powiedział jedynie, że wzrósł on ponad dwukrotnie wobec 1,6 mln zł w 2006 roku.
W 2008 roku spółka prognozuje 30-proc. wzrost sprzedaży.
W pierwszym półroczu 2007 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 17,8 mln zł, wobec 16,6 mln zł w takim samym okresie 2006 roku, a zysk netto wyniósł 2,7 mln zł, wobec 1,3 mln zł.
Ok. 70 proc. swojej sprzedaży spółka kieruje do firm farmaceutycznych i opatrunkowych. Pozostała część trafia do branży spożywczej (np. opakowania do bombonierek), chemicznej i technicznej (np. opakowania do żarówek firmy Philips Lighting).