DSS i Boegl & Krysl złożyły ofertę na dokończenie budowy odcinków A i C autostrady A2
W związku z zaproszeniem do udziału w "Kwalifikacjach do konsultacji technicznych" rozesłanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, firmy Boegl & Krysl i Dolnośląskie Surowce Skalne złożyły wspólną ofertę dokończenia budowy odcinków A i C autostrady A2.
Zgodnie z oczekiwaniami GDDKiA, firmy zgodziły się na spełnienie wszystkich stawianych warunków tj: do końca listopada br. dokończenia betonowania mostów i wiaduktów oraz zrealizowania na całej długości obu odcinków podbudowy bitumicznej, w kwietniu 2012 r. wykonania nawierzchni, a do końca maja 2012 r. zapewnienie tzw. przejezdności autostrady.
Ww. firmy posiadają zarówno odpowiednie kadry, kompetencje, wiedzę nt. budowanych odcinków A i C autostrady A2 oraz specjalistyczny sprzęt aby zrealizować wszystkie wymagania stawiane przez GDDKiA w ramach racjonalnego budżetu tj. przewyższającego dotychczasowy o nie więcej niż kilkadziesiąt procent.
W ocenie firm nie ma konieczności tak "drastycznego" zwiększania budżetu, jak proponują inni wykonawcy, ponieważ DSS jest już obecny na budowie obu odcinków A2, zna stan zaawansowania robót, a połączone zasoby DSS i B&K pozwolą dokończyć budowę odcinków w wymaganym terminie tj. przed EURO 2012, co gwarantuje choćby ukończona przez B&C 4 miesiące przed czasem wymieniona poniżej obwodnica autostradowa Pragi.
DSS był głównym podwykonawcą firmy COVEC na wspomnianych odcinkach, a Boegl & Krysl jest współwykonawcą jednego z odcinków autostrady A-1, zbudował także pierwszy w Polsce tunel górski w ciągu drogi krajowej nr 69 i zrealizował w terminie obwodnicę Pragi w Republice Czeskiej, jedną z największych drogowych inwestycji w Europie. Ponadto spółka matka B&K - firma Max Boegl - wykonuje konstrukcje stalowe we Wrocławiu na stadionie, który będzie jedną z aren EURO 2012.
Opr. KM