Dynamiczny wzrost BOMI

Grupa Kapitałowa BOMI wypracowała w I kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 367 816 tys. zł. Są one ponad 2,5-krotnie wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Grupa Kapitałowa BOMI wypracowała w I kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 367 816 tys. zł. Są one ponad 2,5-krotnie wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Zysk netto wzrósł w stosunku do I kwartału minionego roku i wyniósł 10 839 tys. zł. Różnice te wynikają w dużej mierze z objęcia konsolidacją wyników podmiotów przejętych w drugiej połowie 2008 roku.

- Pierwszy kwartał 2009 roku przyniósł wymierne efekty synergii. Wyniki osiągane przez BOMI wskazują, iż decyzja o budowie Grupy Kapitałowej była jak najbardziej trafna - wyjaśnia Andrzej Wojciechowicz, Prezes P.P.H. "BOMI" S.A. - Wypracowane wyniki są tym bardziej zadawalające, że tegoroczne Święta Wielkanocne w przeciwieństwie do roku poprzedniego wypadły w drugim kwartale - dodaje Prezes Wojciechowicz.

Reklama

Na odnotowany wzrost sprzedaży wpłynął również rozwój organiczny Spółki oraz zwiększenie sprzedaży istniejących sklepów. Obroty w delikatesach BOMI wzrosły o ponad 3,6 proc. W pierwszych trzech miesiącach 2009 roku otwarte zostały zgodnie z harmonogramem delikatesy w Konstantynowie Łódzkim oraz przeprowadzono kompleksową modernizację delikatesów w C.H. Klif w Gdyni, które funkcjonują obecnie w nowej formule. Do końca roku planowane jest otwarcie 2 sklepów delikatesowych oraz 4 supermarketów.

- Uważnie analizujemy otoczenie rynkowe, m.in. prowadząc ciągły monitoring cenowy w sklepach konkurencji. Dzięki centralnym negocjacjom uzyskaliśmy poprawę marży o 3,5 pp w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego. Obniżenie cen detalicznych w naszych placówkach handlowych, przekłada się na wzrost ilości klientów - mówi Prezes Wojciechowicz. - W pierwszych miesiącach tego roku kontynuowaliśmy konsolidację operacyjną Grupy powołując wspólny dział zakupów i organizując komitet integracyjny IT. Już teraz prawie w 100 proc. zrealizowaliśmy proces unifikacji systemu informatycznego w sklepach, który wedle pierwotnego planu miał zostać zakończony do końca tego roku. Rozpoczęliśmy dostawy produktów do sieci delikatesowej z własnej piekarni obsługującej supermarkety oraz zwiększyliśmy marże poprzez rozpoczęcie dokonywania bezpośrednich zakupów warzyw i owoców - wymienia Prezes Wojciechowicz.

Na początku marca 2009 roku Grupa BOMI przedstawiła strategię rozwoju na najbliższe 3 lata. Celami strategicznymi w tym okresie są osiągnięcie dynamiki sprzedaży przewyższającej poziom rynkowy, zwiększenie udziału w rynku, przyspieszenie rozwoju poprzez franchising oraz wzrost zysku i wartości notowanych na GPW akcji. Prognoza wyników na rok 2009 zakłada 1,64 mld zł przychodów oraz 43,8 mln zł zysku netto.

- Konsekwentnie realizujemy przyjęty plan na bieżący rok. W pierwszym kwartale wypracowaliśmy przychody ze sprzedaży, które stanowią ponad 22 proc. planu na cały 2009 rok. Podkreślić należy, iż najważniejsze okresy sprzedażowe jeszcze przed nami. Z kolei prognozę zysku netto zrealizowaliśmy praktycznie w 25 proc. - mówi Prezes Wojciechowicz. - W chwili obecnej nie dostrzegamy zagrożeń dla realizacji prognoz. Jestem przekonany, że dzięki obniżeniu kosztów operacyjnych, wzrostowi marży handlowej i marży mix, a także bardziej intensywnemu wykorzystaniu potencjału spółek zależnych i powiązanych w obrębie logistyki wykonamy w 100 proc. założony plan - dodaje Prezes Wojciechowicz.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »