Reklama

EKO Holding wypracuje prognozowany zysk?

Zarząd EKO Holding S.A. prognozuje, że w pierwszym półroczu 2012 roku wypracuje przychody ze sprzedaży na poziomie 869,5 mln złotych - to oznacza wzrost o prawie 27 procent w porównaniu z wynikiem osiągniętym w pierwszej połowie 2011 roku (685,1 mln złotych). EBITDA ma wynieść 17,6 mln złotych - to poziom zbliżony do wyniku z pierwszego półrocza 2011 roku.

- Za nami pierwsze dwa miesiące 2012 roku, które każą nam patrzeć w przyszłość z większym optymizmem. Ubiegły rok przeznaczyliśmy na konsolidowanie naszej Grupy, optymalizację kosztów oraz otwarcia placówek, które przynoszą korzyści Grupie dopiero po pewnym czasie. Dostrzegamy też zmiany w otoczeniu rynkowym - powoli wzrastają marże - oczekujemy, że w kolejnych kwartałach 2012 roku zbliżą się do poziomu z lat 2009 - 2010 - powiedział Krzysztof Gradecki, prezes zarządu EKO Holding S.A..

Prognoza zakłada pełną konsolidację spółek przejętych przez Grupę w 2011 roku (Rovita S.A. i Niwex Sp. z o.o.), wdrożenie nowej struktury zarządzania sklepami oraz poprawę efektywności kosztowej i operacyjnej, np. w logistyce. Zarząd EKO Holding S.A. prognozuje również zakończenie procesu łączenia segmentu dystrybucyjnego w jedną spółkę - PGD Polska (ujednolicenie struktur organizacyjnych i zarządczych), co wpłynie na obniżenie kosztów Grupy.

Reklama

Zgodnie ze strategią na 2012 rok, Grupa EKO Holding będzie rozwijać projekt wyceny produktów i różnicowania ich cen, który ruszył w lutym br., we współpracy z europejskim liderem w tym zakresie.

- Ze względu na dużą skalę podwyżek cen w 2011 roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie mechanizmu wyceny produktów i różnicowania cen w zależności od lokalnych uwarunkowań sklepów. Celem projektu jest zwiększenie naszej marży a efektów oczekujemy już w tym roku - uważa Krzysztof Gradecki.

Plan na ten rok zakłada również zmianę strategii asortymentowej w sieci EKO w zależności od formatu sklepu. Do życia zostały powołana dwie dywizje: supermarketów (pełna standaryzacja placówek) oraz mniejszych sklepów, typu convenience (zarządzanie dostosowane do indywidualnych potrzeb lokalnego klienta). Projekt zakłada również redukcję produktów o małej rotacji. Celem tych zmian jest zwiększenie sprzedaży oraz poprawa marży.

Po czterech kwartałach 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy EKO Holding wzrosły do rekordowego poziomu 1,5 mld złotych i były wyższe o 20,2 proc. w porównaniu z 2010 rokiem (1,25 mld zł). EBIDTA Grupy EKO Holding po czterech kwartałach 2011 roku ukształtowała się na poziomie 27,8 mln złotych.

Najważniejszy wpływ na wyniki Grupy miała sytuacja rynkowa: presja producentów na podwyżki cen wpłynęła na zmniejszenie marż handlowych. Grupa zauważa jednak symptomy poprawy w 2012 roku - stopniowy wzrost marż do oczekiwanego poziomu.

Wpływ na wyniki miała także konsolidacja Rovity S.A. Trwa łączenie spółki ze strukturami organizacyjnymi Grupy EKO Holding. Dostosowywanie działalności wiąże się w początkowym okresie z koniecznością ponoszenia kosztów, jednak Zarząd EKO Holding oczekuje pozytywnych efektów konsolidacji w 2012 roku.

2011 rok był okresem dynamicznego rozwoju sieci sklepów należących do EKO Holding. Należy jednak pamiętać, że proces otwarć nowych placówek w pierwszym okresie obniża rentowność działalności - nowe sklepy ponoszą stałe koszty w pełnym wymiarze od samego początku rozpoczęcia działalności a zakładaną zyskowność uzyskują w późniejszym okresie. Na koniec 2011 roku działało 299 supermarketów EKO, 22 placówki Aligator, 746 sklepów Rabat oraz 150 drogerii Jasmin.

Tutaj sprawdzisz notowania spółki Grupa Eko Holding S.A

Działalność Grupy EKO Holding koncentruje się w obszarach sprzedaży detalicznej i hurtowej. Na koniec 2011 roku w skład Grupy wchodziło 299 sklepów EKO, tworzących jedną z największych sieci supermarketów w Polsce, 746 sklepów franczyzowych Rabat, 150 drogerii partnerskich Jasmin oraz 22 sklepy Aligator - typu convenience. Sieć EKO posiada wiodącą pozycję na rynku sprzedaży detalicznej w południowo-zachodniej Polsce. Do EKO Holding należy również Polska Grupa Drogeryjna, lider hurtowej dystrybucji artykułów drogeryjnych w kraju.

opr. MM

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »