Ekstraklasa: 321 mln zł w roku pandemii dla PKO Banku Polskiego

Sponsoring rozgrywek Ekstraklasy w roku pandemii - od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 r. przyniósł partnerowi tytularnemu ligi, PKO Bankowi Polskiemu, blisko 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego - wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight, które cytuje Ekstraklasa S.A.

- To oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł. Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social mediach najpopularniejszej polski ligi - podkreśla Ekstraklasa.

- Wzrost nastąpił mimo kilkutygodniowego zawieszenia rozgrywek w okresie lockdownu wiosną 2020, a także przy mniejszej liczbie kolejek i meczów. Najwyżej - bo aż dwukrotnie - zwiększyła się wartość ekwiwalentu reklamowego dla banku jako tytularnego sponsora w prasie (+101 proc.) i w internecie (+96 proc.). Znaczny wzrost ekwiwalentu dotyczył także social mediów (+68 proc.). Same tylko akcje specjalne w social mediach, zorganizowane dotąd przez Ekstraklasę wspólnie z bankiem, dotarły łącznie do 5,3 mln osób.

Reklama

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

 - Minione 12 miesięcy, czyli rok pandemii, były pod każdym względem inne niż jakikolwiek poprzedni, ale w tej trudnej sytuacji radzimy sobie z wyzwaniami. Utrzymanie współpracy ze sponsorami, zwłaszcza głównymi, mimo zupełnie nowych warunków i zmian w rozgrywkach, było jednym z sukcesów. Jak widać, także w sytuacji kryzysowej związanej z pandemią oraz przy mniejszej aż o 48 liczbie meczów, potrafimy wypracować realne korzyści dla sponsorów, zapewniając im dodatkowe możliwości prezentacji w naszych kanałach - mówi Marcin Mikucki, dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

Firma zarządzająca rozgrywkami piłkarskimi dodaje, że dzięki współpracy z Ekstraklasą, PKO Bank Polski jako partner tytularny zyskał w roku pandemii (16 marca 2020 - 15 marca 2021) ekwiwalent reklamowy w mediach internetowych w wysokości 172 mln zł oraz w telewizji w wysokości blisko 117 mln zł, w prasie - ponad 23 mln zł, w social mediach (bez kanałów własnych ESA) - 6 mln zł, a w radiu 2,8 ml zł - wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight.

- To niezwykle ważne, że długoterminowy projekt, jakim stała się dla nas kooperacja z Ekstraklasą, od razu zyskała status wymiernego modelu marketingowego. Udowodniliśmy, że w czasie nadzwyczajnego kryzysu silny państwowy podmiot i największy bank w Polsce w Polsce jest bezpiecznym partnerem, na którego można liczyć. Ponadto, pandemia bynajmniej nie sprawiła, że zrezygnowaliśmy z całego szeregu podejmowanych marketingowych i medialnych działalności. Nasze przywiązanie do marki oznacza codzienną współpracę z najlepszymi klubami w Polsce - podkreśla Mariusz Chłopik, dyrektor Biura Ekstraklasy i Gamingu w PKO Banku Polskim.

Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ

PKO Bank Polski od samego początku podjęcia współpracy z Ekstraklasą aktywnie włączył się w promocję marki także na własnych kanałach mediów społecznościowych "Grajmy Razem". - Szczególnie w trakcie pandemii jeszcze mocniej chcemy wypełnić lukę powstałą w wyniku obowiązujących obostrzeń i pokazywać, jak wygląda liga od kuchni, przybliżać życie i kariery zawodników PKO Banku Polskiego Ekstraklasy. Jednym z naszych podstawowych celów jest jeszcze trwalsze związanie kibiców z własnymi klubami. Stąd nasz projekt Oficjalnych Kart Ekstraklasy, których wydaliśmy ponad 50 tysięcy sztuk. Sztandarowym pomysłem był także Program Partnerski skierowany do kibiców oraz klubów piłkarskich, które zyskiwały środki finansowe dzięki promowaniu produktów bankowych przez sympatyków swoich drużyn - dodaje Chłopik.

W roku pandemii Ekstraklasa rozwinęła także swoje kanały online, zwłaszcza profile w social mediach - od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 r. - na oficjalnych kanałach ligi na YouTube, Facebooku, Twitterze i Instagramie - przybyło łącznie blisko 100 tys. nowych fanów. O ponad 40% wzrosły także łączne zasięgi postów na wszystkich oficjalnych kanałach PKO Bank Polski Ekstraklasy - do 820 mln wyświetleń w okresie 1 kwietnia 2020 - 31 marca 2021. W analogicznym okresie rok wcześniej liczba ta wyniosła 584 milionów wyświetleń.

Łącznie profile w social mediach 16 klubów grających w Ekstraklasie oraz oficjalne kanały ligi śledzi obecnie prawie 6 mln kibiców. Pod koniec stycznia uruchomione zostało także konto Ekstraklasy na TikToku. Obecnie ma ponad 5 tysięcy obserwujących i ok. 4 mln wyświetleń wideo.

Źródło: ekstraklasa.org

materiał zewnętrzny
Dowiedz się więcej na temat: PKO Bank Polski | Ekstraklasa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »