Empik chce otwierać po 14-15 nowych salonów rocznie
Do końca 2016 Empik otworzy jeszcze 12 sklepów - poinformowała PAP prezes spółki Ewa Schmidt-Belcarz. W ubiegłym roku spółka otworzyła 15 nowych salonów i podobne tempo chce utrzymać do 2020 roku. Empik spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu przychodów w 2016 r. na porównywalnej bazie sklepów.
- Strategia spółki jest zorientowana na wzrost przychodów w najbliższych 4-5 latach, zarówno w online, jak i w offline. Mamy kilka kluczowych elementów tej strategii. Z jednej strony planujemy dalszą ekspansję sieci fizycznej Empik. W ubiegłym roku otworzyliśmy 15 salonów, w tym roku otworzymy w sumie 14 nowych sklepów i takie tempo chcemy utrzymać do 2020 r. - powiedziała PAP Ewa Schmidt-Belcarz, prezes Empiku.
- W tym roku otworzyliśmy 2 sklepy, a w kolejnych 8 tygodniach otworzymy jeszcze kolejnych 12 Empików - dodała.
Empik planuje rozwijać sprzedaż internetową, która obecnie generuje około 20 proc. przychodów spółki.
- Z drugiej strony rozwijamy empik.com, który obecnie jest w top 3 największych e-commerce'ów w Polsce. (...) Chcemy, aby udział online w całej sprzedaży Empiku stale rósł. Obecnie jest to około 20 proc. sprzedaży - powiedziała prezes.
Empik spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu przychodów w 2016 r. na porównywalnej bazie sklepów.
- Jeśli chodzi o przychody, oczekujemy wzrostu rzędu kilku procent - na porównywalnej bazie sklepów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, ale trzymamy kciuki za okres świąteczny czyli IV kwartał - powiedziała Schmidt-Belcarz.
- Mamy bardzo udane półtora roku za sobą. 2015 był najlepszym rokiem od 8 lat w historii Empiku, jeśli chodzi o wzrosty na porównywalnej bazie sklepów - dodała.
Przychody netto Empiku ze sprzedaży w I półroczu 2016 sięgnęły 2,8 mln zł, w porównaniu z 7,6 mln zł w I półroczu 2015 roku. Strata z działalności operacyjnej w I półroczu 2016 r. wyniosła 18,3 mln zł.
W analogicznym okresie 2015 r. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 191,4 mln. Strata netto w pierwszej połowie 2016 r. wyniosła 142,2 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2015 zysk netto sięgnął 146,8 mln zł.