Emu kurs na NewConnect

Emu, producent rolek papierowych i składanki komputerowej, chce wejść na rynek NewConnect. Z oferty, którą spółka planuje przeprowadzić w lutym tego roku, Emu chce pozyskać około 6 mln zł.

- W ramach private placement chcemy pozyskać ok. 6 mln zł, z czego 90 proc. zostanie przeznaczone na inwestycje, a pozostałe 10 proc. na kapitał obrotowy - powiedział podczas IPO Day Grzegorz Kowalczyk, prezes spółki. Pozyskane pi eniądze Emu chce przeznaczyć na zakup automatycznej linii do produkcji toreb papierowych o wydajności 150 tys. toreb na dobę.

- Rynek toreb papierowych wykorzystywanych jako torby zakupowe i reklamowe się rodzi. Chcemy wykorzystać tę koniunkturę - powiedział Kowalczyk. Część środków spółka chce też przeznaczyć na zakup automatycznej linii do produkcji rolek papierowych, co umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych o ok. 60 proc.

Reklama

Ostatnim celem emisyjnym jest wykup udziałów w spółce Nemu, która produkuje teraz głównie na potrzeby spółki Emu. W 2007 roku Emu zamierza wypracować zysk na poziomie 135 tys. zł przy przychodach w wysokości 22,83 mln zł. W 2008 roku zysk netto ma wzrosnąć do 727,9 tys. zł przy przychodach na poziomie 27,6 mln zł, a w 2010 roku spółka spodziewa się przychodów w wysokości 32,4 mln zł oraz 1,86 mln zł zysku netto.

Emu jest producentem rolek papierowych do kas fiskalnych, bankomatów oraz składanki komputerowej. Spółka zajmuje się też sprzedażą materiałów eksploatacyjnych do urządzeń biurowych, takich jak tusze i tonery.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Europejska Unia Monetarna | Emu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »