Dino idzie za granicę? Na razie chce wysyłać tam ten jeden produkt
Dino jeszcze w 2025 roku może osiągnąć liczbę 3000 sklepów w Polsce. W połowie roku sieciówka z Krotoszyna była o 165 placówek od tego celu. Tymczasem okazuje się, że równocześnie z rozwojem w kraju Dino rozważa ekspansję za granicę. Kluczową rolę odegrać ma tutaj biznes, który został przez Dino przejęty w 2024 roku.
W 2024 roku Dino przejęło drogerię internetową eZebra.pl, która w 2022 roku przyniosła zysk rzędu 5,8 mln zł. Sukces tego projektu nie tylko skłonił Dino do zakupu, ale teraz ma ośmielać nowego właściciela do spróbowania handlu za granicą. Jeśli się uda, Dino za pośrednictwem drogerii eZebra będzie sprzedawać kosmetyki poza Polską.
Skąd wiadomo, że Dino przymierza się do wysyłania kosmetyków za granicę? Branżowy portal DlaHandlu.pl donosi, że eZebra szuka obecnie osoby na stanowisko manager działu rynków zagranicznych e-commerce. Przed człowiekiem od sprzedaży za granicą szereg zadań. Z ogłoszenia wynika, że obowiązki na stanowisku menagera od rynków zagranicznych to:
- rozwój sprzedaży na rynkach europejskich, analiza trendów oraz wdrożenie strategii ekspansji,
- optymalizacja sprzedaży online,
- tworzenie kampanii marketingowej,
- zarządzanie asortymentem oraz cenami.
"Mamy ponadto kilkunastoletnie doświadczenie w branży, a przez wiele lat działalności zbudowaliśmy szeroką i dobrze zdywersyfikowaną ofertę produktową wokół trendów pielęgnacji ciała i twarzy, makijażu, zapachów, akcesoriów kosmetycznych i paznokci. Obejmuje ona około 40 tysięcy pozycji asortymentowych i około jednego tysiąca marek pochodzących od kilkuset dostawców" - chwalił drogerię eZebra Jarosław Tatara, jej założyciel i członek zarządu.
Liczba placówek nieustannie rośnie, w pierwszej połowie 2025 roku sieciówka otworzyła 147 sklepów, dobijając do liczby 2835 lokalizacji. 2024 rok Dino zakończyło z 2688 placówkami, w całym ubiegłym roku otwierając 283 sklepy. Tymczasem od połowy 2024 roku do połowy 2025 roku sieciówka postawiła 331 nowych punktów sprzedaży.
Tak wysokie tempo stawiania nowych sklepów wymaga porządnego ich zaopatrzenia. Stąd też, choć ledwo we wrześniu 2024 roku oddano do użytku nowe centrum dystrybucyjne w Bolewicku na zachodzie Wielkopolski, już są przymiarki do otwarcia nowego obiektu w Lulkowie pod Gnieznem.
To otwarcie oznaczałoby zwiększenie do 12 liczby centrów dystrybucyjnych Dino. Dotychczas sieć postawiła takie obiekty w:
- Jastrowie,
- Krotoszynie,
- Rzeszotarach,
- Wolbórzu,
- Łobezie,
- Sieroniowicach,
- Sierpcu,
- Kaliskach,
- Bolewicku,
- Borownicy,
- Kolonii Kawałku.
Przemysław Terlecki