Eurotel będzie od stycznia konsolidować wyniki MEDIA System, pozytywny wpływ na rezultaty Grupy
Spółka Eurotel poinformowała o zamiarze zmiany zasad konsolidacji spółki stowarzyszonej MEDIA System sp. z o.o. w ramach sporządzanych sprawozdań finansowych, począwszy od 1 stycznia 2013 r. Jest to związane z wcześniejszym zwiększeniem zaangażowania Eurotela w kapitale zakładowym MEDIA System, oraz rosnącą skalą biznesu tej firmy, wyspecjalizowanej w działaniach w obszarze call center i kompleksowej obsługi procesów sprzedaży.
Decyzja o objęciu konsolidacją spółki stowarzyszonej - bydgoskiej firmy MEDIA System Sp. z o.o. - została podjęta w związku ze zwiększeniem zaangażowania kapitałowego w tej spółce, z pierwotnie posiadanego przez Eurotel SA 33 proc. udziału w kapitale zakładowym tej spółki, do obecnie posiadanego 48,125 proc. udziału, a także wobec konsekwentnego rozwoju sprzedaży przez MEDIA System, oraz przewidywanych efektów ekonomicznych tej współpracy.
Celem sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego obejmującego spółkę zależną i spółkę stowarzyszoną jest jasne i rzetelne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej Eurotel SA oraz wyniku finansowego całej grupy kapitałowej. Konsolidacja będzie dokonywana metodą konsolidacji pełnej, zmiany te wejdą w życie wraz z początkiem 2013 r.
- Kanał sprzedaży jaki zapewnia nam MEDIA System, uzupełnia dotychczasowe tradycyjne kanały sprzedaży Grupy Eurotel w salonach sprzedaży. Przewidujemy systematyczny i dynamiczny wzrost tego kanału. Nie bez znaczenia jest też fakt, że jest to kierunek rozwoju dający możliwość oferowania w przyszłości również innych usług i produktów, spoza dzisiejszego portfolio Grupy. Wyniki zakładane przez MEDIA System na 2013 rok - a spółka zamierza przekroczyć w przyszłym roku poziom 13 mln zł przychodów, wobec ok. 3 mln zł przychodów prognozowanych na rok 2012 - powinny w dużym stopniu wpływać na dalszy wzrost rezultatów całej Grupy Eurotel - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotel SA.
W gronie klientów MEDIA System znajdują się m.in. T-Mobile, Euronet Polska i ITI Neovision.
Grupa Eurotel powiększyła się o MEDIA System na przełomie listopada i grudnia 2011 r. Wtedy to, po przejęciu przez Eurotel SA 33 procent udziałów w spółce MEDIA System, Grupa Eurotel weszła w nowy dla siebie segment telesprzedaży ("call-center"), jednocześnie jednak komplementarny w stosunku do podstawowej działalności Grupy.
W sierpniu br. Eurotel SA nabyła od dwóch osób fizycznych kolejne udziały, stanowiące łącznie 15,125 proc. kapitału zakładowego MEDIA System, tym samym zwiększając swój udział do 48,125 proc. kapitału i ogólnej liczby głosów.
Eurotel SA jest największym dilerem operatora T-Mobile - spółka obsługuje sieć 170 punktów sprzedaży tej marki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka dokonała jednak trzech znaczących inwestycji, których podstawowym celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów Grupy.
W kwietniu br. spółka dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży Telewizji "n". Po transakcji z firmą Solex Sp. z o.o. Eurotel SA zarządza już w sumie 70 punktami sprzedaży Telewizji "n", co stawia spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci "n".
W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind Sp. z o.o., spółka zależna od Eurotel SA, kupiła za 1,8 mln zł od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią także w ramach operatora PLAY.
Na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, w sierpniu 2012 roku zostały zakupione kolejne 15 proc. udziałów tej spółki, co daje 48 proc. udziałów Eurotel SA w jej kapitale.
- - - - - - -
Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od sześciu lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem Sp. z o.o. zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center.
Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką mobile2.pl
Opr. KM
Sprawdź bieżące notowania Eurotelu na stronach BIZNES INTERIA.PL