Fuzja Internet Group i CR Media Consulting

Na przełomie listopada i grudnia 2006 roku planowana jest finalizacja fuzji Internet Group i CR Media Consulting. Z oferty publicznej maksymalnie 11,42 mln akcji Internet Group chce pozyskać około 100 mln zł z czego ponad połowa zostanie przeznaczona na dalszą rozbudowę grupy - poinformowali przedstawiciele obu firm.

Na przełomie listopada i grudnia 2006 roku planowana jest finalizacja fuzji Internet Group i CR Media Consulting. Z oferty publicznej maksymalnie 11,42 mln akcji Internet Group chce pozyskać około 100 mln zł z czego ponad połowa zostanie przeznaczona na dalszą rozbudowę grupy - poinformowali przedstawiciele obu firm.

- Spodziewamy się, że fuzja zostanie sfinalizowana na przełomie listopada i grudnia - powiedział prezes Internet Group Józef Jędrzejczyk.

Internet Group przeprowadzi emisję nowych akcji serii F, w tym zaoferuje od 14.625.975 do 16.107.975 akcji akcjonariuszom CR Media Consulting w zamian za akcje tej spółki oraz zaoferuje maksymalnie 11.424.025 akcji w ofercie publicznej z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy.

Po przeprowadzonej emisji akcji Internet Group będzie miał 100 proc. akcji CR Media Consulting. Z emisji gotówkowej spółka chce pozyskać około 100 mln zł.
- Chcemy pozyskać około 100 mln zł z czego około 60 mln zł przeznaczymy na dalszą rozbudowę grupy, a pozostałe 40 mln zł na spłatę pozostałych akcji CR Media Consulting, które nie zostaną wniesione jako wkład niepieniężeny w ramach oferty zamkniętej - powiedział Jędrzejczyk.
- Naszą intencją jest aby cena emisyjna była zbliżona do rynkowej.

Reklama

Prezes CR Media Consulting Jan Ryszard Wojciechowski, który zostanie prezesem firmy powstałej z połączenia poinformował, że już prowadzi rozmowy ze spółkami, które mogą być dołączone do grupy.
- Łącznie grupa może zostać powiększona o pięć firm. Dwie z nich mają przychody na poziomie łącznie około 10 mln zł, pozostałe są mniejsze. Nasze prognozy na kolejne lata nie uwzględniają wpływu tych przejęć.
Dodał, że jest zainteresowany m.in. firmami działającymi w obszarze technologii mobilnych i mediów on-line.

Prognozy CR Media Consulting na 2007 rok zakładają uzyskanie zysku EBIDTA na poziomie 15 mln zł i 210 mln zł przychodów. Rok później ma to być odpowiednio 21 i 230 mln zł. Jak poinformowali przedstawiciele spółki zysk netto będzie w tych latach zbliżony do EBIDTy, gdyż amortyzacja w tych latach będzie niewielka.

Po połączeniu obu firm największym akcjonariuszem powstałego podmiotu będzie holenderska spółka Clear Range Media Consulting BV, której właścicielami są cztery osoby fizyczne, w tym prezes CR Media Consulting Jan Wojciechowski, będzie ona miała około 30 proc. akcji. Około 15 proc. znajdzie się w posiadaniu funduszu Barings CEF Investment VI LTD, a własnością prezesa Internet Group Józefa Jędrzejczyka, który obecnie posiada ponad 30 proc. będzie mniej niż 10 proc. walorów.

Przejęcie CR Media Consulting służyć ma utworzeniu przez Internet Group holdingu spółek działających na rynku internetowym, w skład którego wchodzić będą spółki technologiczne i medialne.

W pierwszej fazie tworzenia grupy kapitałowej zarządy Internet Group i CR Media Consulting przewidują oparcie jej działalności na czterech filarach: media online, platforma online planowania i zakupu mediów, e-marketing, platforma dla biznesu.

Połączona grupa chce rozszerzać zakres swojej działalności o nowe kompetencje, co będzie się wiązało z akwizycjami.

Internet Group jest dostawcą usług internetowych oraz rozwiązań z zakresu teleinformatyki.

CR Media Consulting integruje działalność na rynku reklamy internetowej oraz prowadzi działalność w zakresie planowania i zakupu powierzchni reklamowej w mediach.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: internet | fuzja | 100
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »