Globalna ekspansja LPP - pierwszy salon RESERVED na Bliskim Wschodzie

5 lutego 2015 roku to przełomowa data w historii firmy LPP, właściciela marek odzieżowych RESERVED, House, Cropp, MOHITO i SiNSAY. Otwarcie salonu flagowej marki RESERVED w Egipcie to początek ekspansji firmy poza Europę. LPP w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć na Bliskim Wchodzie co najmniej kilkadziesiąt salonów sprzedaży.

5 lutego 2015 roku to przełomowa data w historii firmy LPP, właściciela marek odzieżowych RESERVED, House, Cropp, MOHITO i SiNSAY. Otwarcie salonu flagowej marki RESERVED w Egipcie to początek ekspansji firmy poza Europę. LPP w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć na Bliskim Wchodzie co najmniej kilkadziesiąt salonów sprzedaży.

- Od wielu lat strategia rozwoju LPP zakłada ciągłe inwestycje i coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży. Dzisiejsze otwarcie salonu RESERVED w Egipcie to dla nas chwila symboliczna - robimy pierwszy krok w zupełnie nowym kierunku. Po ubiegłorocznym udanym debiucie na największym rynku zachodnioeuropejskim, w Niemczech, nasze produkty obecne są na bliskim Wschodzie - dziś w Egipcie, a niebawem w kolejnych krajach tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się regionu - powiedział Hubert Komorowski, wiceprezes zarządu LPP.

Ze względu na różnice kulturowe, lokowanie zachodnich marek odzieżowych na Bliskim Wschodzie stanowi wyzwanie. RESERVED debiutuje w Egipcie, kraju najbardziej liberalnym w regionie, gdzie zachodni styl ubierania się, szczególnie w miastach, jest coraz bardziej powszechny. Salony sprzedaży zostały zatem zaaranżowane zgodnie z obowiązującymi w sieci standardami dla rynków europejskich, natomiast oferowane kolekcje będą różnić się od tych sprzedawanych w Europie głównie ze względu na odmiennie uwarunkowania klimatycznie. Pojawi się w nich znacznie mniej modeli zimowych. Ponadto, w okresie najważniejszego święta muzułmańskiego, Ramadanu, RESERVED będzie rozszerzać ofertę modeli o eleganckie stroje w odpowiednich fasonach (długie spódnice, sukienki, zakryte ramiona). Firma zwraca także szczególną uwagę na eliminowanie z oferty, adresowanej do klientów z krajów bliskowschodnich, motywów zakazanych w kulturze muzułmańskiej, m.in. nagości, czy symboli religijnych.

Reklama

Mimo że model biznesowy LPP zakłada budowanie sieci w oparciu o własne sklepy, ze względu na uwarunkowania gospodarczo - polityczne na rynkach bliskowschodnich, salony marek LPP

w tym regionie będą funkcjonować na zasadzie franczyzy. Partnerem koncernu jest firma Azadea, współpracująca na Bliskim Wchodzie między innymi z grupą Inditex, czy markami Max Mara, Pepe Jeans oraz Promod. Do końca 2015 roku w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz w Arabii Saudyjskiej powstanie w sumie co najmniej osiem salonów RESERVED. Już teraz firma finalizuje także umowy, których efektem będzie obecność na Bliskim Wschodzie jej marek adresowanych tylko do kobiet, czyli MOHITO i SiNSAY.

Otwarty salon w Kairze zlokalizowany jest w centrum handlowym Festival City Mall.

Jego powierzchnia wynosi ponad 1500 m kw., a zatrudnienie w nim znajdzie w sumie około 50 osób.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią ponad 1500 salonów i tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy oraz

w Szanghaju. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie, jest także notowana w prestiżowym indeksie MSCI Poland.

Opr. KM

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: RESERVED | LPP SA | salon | salony | ekspansja | Marek | Bliski Wschód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »