Grupa EM&F szuka chętnych na sklepy modowe

Grupa Empik Media & Fashion w trzecim kwartale 2014 roku zmniejszyła wielkość straty netto do 9 mln zł z 16 mln zł rok temu. Spółka prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie sprzedaży sklepów modowych w Polsce - poinformowała Grupa EM&F w komunikacie prasowym.

Grupa Empik Media & Fashion w trzecim kwartale 2014 roku zmniejszyła wielkość straty netto do 9 mln zł z 16 mln zł rok temu. Spółka prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie sprzedaży sklepów modowych w Polsce - poinformowała Grupa EM&F w komunikacie prasowym.

W trzecim kwartale Grupa EM&F zakończyła współpracę z marką Oviesse w zakresie operacji spółek joint venture prowadzących sieć sklepów w Rosji. Na terytorium Rosji na dzień 30 września funkcjonował 1 sklep marki Esprit oraz 6 sklepów marki River Island prowadzonych przez spółkę joint venture. Planowana data zamknięcia tych sklepów to czwarty kwartał 2014 r.

Grupa zakończyła też działalność segmentu Moda na Ukrainie, sprzedając ostatnie zlokalizowane tam aktywa.

Grupa EM&F jest w trakcie zaawansowanych negocjacji dotyczących sprzedaży sieci sklepów w Polsce: Esprit, Aldo i GAP.

Reklama

Podpisanie wstępnej umowy sprzedaży sieci Esprit i Aldo przewidywane jest w czwartym kwartale 2014 r., z transferem sklepów przewidywanym nie później niż na początku 2015 r. W przypadku GAP prowadzone są negocjacje dotyczące warunków przejęcia sklepów.

Grupa EM&F rozpoczęła też negocjacje dotyczące sprzedaży udziałów w spółce joint venture prowadzącej sieć sklepów River Island.

W trzecim kwartale 2014 r. w ramach Grupy EM&F otwarto 18 sklepów i jedną szkołę językową, w tym na terytorium Polski zostało otwartych 15 punktów, 3 sklepy w Rosji i 1 sklep w Niemczech. Równocześnie zamkniętych zostało 29 sklepów, w tym 27 sklepów w ramach segmentu Moda.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 334100 m2 i liczyła 611 placówek, z czego 61 placówek (o łącznej powierzchni 19671 m2) należało do segmentu Moda z planowaną datą zakończenia ich operacji na przełomie 2014 i 2015 roku.

W trzecim kwartale 2014 r. strata netto z działalności kontynuowanej zmniejszyła się o 68 proc. i wyniosła 9 mln zł. Narastająco strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 51 mln zł.

Skorygowana EBITDA, tj. po wyłączeniu jednorazowych kosztów projektów strategicznych, wzrosła w trzecim kwartale rdr o 12 mln zł do 42 mln zł. Narastająco skorygowana EBITDA wyniosła 97 mln zł.

W trzecim kwartale 2014 roku Grupa EM&F wypracowała przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej na poziomie 688 mln zł; narastająco od początku roku przychody wyniosły 1,96 mld zł.

Przychody ze sprzedaży porównywalnej w III kwartale 2014 r. zmniejszyły się o 1,0 proc. r/r, a w skali trzech kwartałów o 2,0 proc r/r. Łączne wydatki inwestycyjne na koniec trzeciego kwartału wyniosły 51 mln zł, co oznacza spadek rdr o 40 mln zł.

Empik Media & Fashion liczy, że w listopadzie zakończy pomyślnie negocjacje z głównymi wierzycielami - poinformowała spółka w komunikacie.

Spółka prowadzi rozmowy z wierzycielami w celu renegocjacji obecnego zadłużenia oraz zapewnienia stabilnego finansowania w średnioterminowej perspektywie (trzyletni horyzont zapadalności).

W ramach tych działań planowana jest emisja papierów dłużnych na polskim rynku kapitałowym, podpisanie umowy o wspólnych warunkach finansowych, która wydłuży zapadalność obecnych kredytów bankowych, a także uzyskanie finansowania od akcjonariuszy współkontrolujących spółkę.

Na przestrzeni ostatnich tygodni został poczyniony znaczny postęp w tych działaniach, a główni wierzyciele Grupy na bieżąco współpracują w celu terminowego zakończenia prac. Ustalona została przeważająca cześć warunków umowy o wspólnych warunkach finansowych, dokumentów emisyjnych papierów dłużnych, dokumentów zabezpieczeń a ponadto akcjonariusze spółki wykonali już cześć swoich zobowiązań z tytułu finansowania Grupy, udzielając spółce pożyczek (łącznie 10,6 mln euro i 3,088 mld USD).

W opinii zarządu umożliwia to przyjęcie założenia, iż starania spółki zostaną pomyślnie zakończone w listopadzie 2014 roku.

W piątek Empik Media & Fashion porozumiał się z grupą wierzycieli o przesunięciu terminu zapadalności części zobowiązań z 14 na 20 listopada.

Empik Media & Fashion zdecydował niedawno o czasowym wstrzymaniu oferty prywatnej zabezpieczonych obligacji denominowanych w euro o wartości około 240 mln euro, z terminem zapadalności w 2020 roku.

Dług netto Grupy EM&F na koniec III kwartału wyniósł 902 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 106 mln zł.

Na 30 września zobowiązania krótkoterminowe Grupy przewyższały aktywa krótkoterminowe o 692 mln zł. Sytuacja ta jest głównie wynikiem faktu, iż całość kredytów i pożyczek została zaklasyfikowana we wrześniu jako zobowiązania krótkoterminowe.

Empik M&F przyznaje, że kwestie związane z płynnością finansową i wymagalnością zobowiązań mogą powodować poważne zagrożenie co do zdolności kontynuowania działalności przez grupę.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Empik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »