Grupa Integer.pl wchodzi w sektor ubezpieczeń
Grupa Integer.pl inicjuje działalność w sektorze ubezpieczeń. Firma - we współpracy z LINK4 rozpoczęła sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w Punktach Obsługi Klienta InPost, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Operator zakłada, że w ciągu kolejnych 3 lat stanie się znaczącym graczem na rynku sprzedaży ubezpieczeń majątkowych, który w 2014 roku może osiągnąć poziom 37,8 mld zł, z perspektywą wzrostu o 70 proc. w okresie najbliższych 5 lat.
InPost Finanse, operator finansowo-ubezpieczeniowy z Grupy Integer.pl - w oparciu o sieć placówek InPost dywersyfikuje działalność w segmencie usług skierowanych do klientów indywidualnych.
- Nasza aktywność w sektorze ubezpieczeń nie jest przypadkowa. Każda działalność, którą rozpoczynamy w dużej mierze bazuje na infrastrukturze, potencjale biznesowym i zapleczu logistyczno-technologicznym pozostałych spółek z Grupy Integer.pl. Tak jest również tym razem. Prowadząc działalność pocztowo-finansową nie mogliśmy w naszych planach nie uwzględnić opcji sprzedaży ubezpieczeń. To nie tylko perspektywiczny biznes, ale również doskonały sposób na optymalne wykorzystanie infrastruktury. Cieszymy się, że pierwszy projekt w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych realizujemy wspólnie z ekspertem w tej dziedzinie - firmą LINK4. Mamy nadzieję, że już niebawem poinformujemy o kolejnych umowach partnerskich, dotyczących sprzedaży usług finansowych" - zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Umowa agencyjna - obejmująca sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych LINK4 - już na początku 2013 roku będzie realizowana w co najmniej 100 placówkach sieci InPost, z perspektywą rozszerzenia geograficznego zakresu działania do końca 2013 roku o kolejnych 100 Punktów Obsługi Klienta. Ponadto, współpraca InPost Finanse z LINK4 zostanie równocześnie rozszerzona o doręczanie przekazów pieniężnych. W planach jest także uruchomienie sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych.
- LINK4 konsekwentnie rozwija innowacyjne kanały dystrybucji. Ubezpieczenia LINK4 są już dostępne nie tylko przez telefon i internet, ale także u agentów, brokerów, w bankach, sieciach handlowych, a od 2013 roku również w placówkach InPost. Widzimy bardzo duże możliwości rozwoju w tym obszarze, głównie dzięki potencjałowi biznesowemu InPost oraz szerokiej dostępności placówek - dodał Łukasz Jantz, dyrektor ds. zewnętrznych kanałów dystrybucji.
Sztandarowymi usługami InPost Finanse są elektroniczne produkty finansowe: e-faktura multioperatorska oraz mobilne płatności, włączone do portfolio spółki w 2010 roku. Aktualnie z opcji mobilnych płatności korzysta już 100 tysięcy klientów indywidualnych, dzięki czemu usługa osiągnęła już próg rentowności, a przez wdrożenie systemu do obsługi e-faktur spółka InPost Finanse pozyskała kolejnych 250 tysięcy klientów.
Ponadto, od listopada 2012 roku spółka InPost Finanse nawiązała współpracę z Western Union, światowym liderem na rynku przelewów międzynarodowych. Umowa zakłada nadawanie i odbieranie przekazów pieniężnych początkowo w 100 stacjonarnych POKach InPost. Z kolei już w najbliższych miesiącach 2012 roku spółka zaoferuje kompleksowy wachlarz usług wpłat i wypłat gotówkowych Western Union.
Opr. MM