Grupa Multimedia Polska publikuje wyniki finansowe za I kwartał 2016 r.
Przychody Grupy Multimedia Polska w I kwartale 2016 r. wyniosły 181 mln zł, co oznacza wzrost o 3,5% w porównaniu do I kwartału 2015 r.
Skorygowana EBITDA wyniosła 89,3 mln zł, a marża EBITDA 49,3%.
Zysk netto w I kwartale 2016 r. wyniósł 10,9 mln zł i był niższy o 4,3% w stosunku do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie w 2015 r.
Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec marca 2016 r. wyniosła 1,69 mln, czyli o 4,3% więcej niż przed rokiem.
- liczba RGU usług telekomunikacyjnych (telewizja, Internet, telefon) wzrosła o 30,2 tys. r/r,
- liczba RGU usług pozostałych (energia elektryczna, monitoring domu, ubezpieczenia) wzrosła o 39,1 tys. r/r.
- Na koniec marca 2016 r. z usług Grupy Multimedia Polska korzystało 826,9 tys. klientów.
- Głównym założeniem strategii Multimedia Polska jest konsekwentne rozszerzanie skali biznesu poprzez dostarczanie zintegrowanych usług dla domu oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Systematycznie rozbudowujemy naszą podstawową ofertę telekomunikacyjną o usługi mobilne oraz o nowe usługi, niezwiązane z rynkiem telekomunikacyjnym, takie jak energia elektryczna, gaz, ubezpieczenia, które możemy dostarczać klientom na terenie całego kraju. Widzimy już efekty podejmowanych działań zarówno we wzroście liczby klientów, jak i po stronie przychodowej - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.
Rosnące przychody
Grupa Multimedia Polska wypracowała w I kwartale 2016 r. 181,0 mln zł przychodów, czyli o 3,5% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, gdy wyniosły 174,9 mln zł. Wzrost przychodów odnotowano w segmentach telewizji (o 4,2% r/r do 90,2 mln zł) oraz Internetu (o 1,8% r/r do 56,7 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii spadła o 9,9% r/r do 24,1 mln zł. Wysoką dynamikę wzrostu zanotowano w segmencie pozostałych przychodów (np. dzierżawy infrastruktury, inne usługi spoza biznesu podstawowego, jak np. sprzedaż energii elektrycznej). Pozostałe przychody wzrosły o 70,7% r/r do poziomu 10,0 mln zł. W kolejnych kwartałach Grupa oczekuje dalszego wzrostu przychodów, dzięki ciągłemu rozwojowi kompleksowej oferty usług dla domu i firm.
W I kwartale 2015 r. 49,8% przychodów wygenerował segment telewizji, 31,3% segment Internetu, a 13,3% telefonii. Systematycznie rośnie znaczenie pozostałych przychodów, w tym zwłaszcza usług spoza biznesu podstawowego. Na koniec marca pozostałe przychody stanowiły 5,5% całości.
Rosnąca liczba dostarczanych usług i klientów
Na koniec marca 2016 r. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,69 mln usług (RGU), czyli 69,3 tys. więcej niż na koniec marca 2015 r. Wzrost RGU związany był z wprowadzeniem nowych usług, wzrostem organicznym biznesu, a także przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych.
Nowych klientów pozyskano w segmentach telewizji (wzrost RGU o 41,0 tys. r/r) i Internetu (o 4,5 tys. r/r). Rozwój nowych usług przyniósł kolejne 39,1 tys. RGU. Spadek RGU odnotowano natomiast w segmencie telefonii (o 15,3 tys. r/r).
Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł do poziomu 2,04 na koniec marca 2016 r. wobec 1,99 na koniec marca ubiegłego roku. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 69,5 zł w porównaniu z 66,4 zł przed rokiem.
Na koniec marca 2016 r. Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 826,9 tys. abonentów, z których 310,6 tys. korzystało z dwóch usług, a 128,9 tys. z co najmniej trzech usług.
EBITDA i zysk netto
W I kwartale 2016 r. skorygowana EBITDA wyniosła 89,3 mln zł i była na podobnym poziomie jak przed rokiem, gdy wyniosła 89,1 mln zł.
Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) wzrosły o 5,9% r/r do 94,5 mln zł. Największy wzrost kosztów odnotowano w obszarze kosztów sprzedanych usług (wzrost o 7,2 mln zł).
Zysk netto za I kwartał 2016 r. wyniósł 10,9 mln zł wobec 11,4 mln zł przed rokiem.
Inwestycje i akwizycje Multimedia Polska
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2016 r. 85,2 mln zł, z czego 31,4 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Zmiany stanu zobowiązań inwestycyjnych oraz uzgodnienia pomiędzy fakturowaniem nakładów inwestycyjnych a poziomem środków trwałych wyniosły 53,8 mln zł w związku z przesunięciem dużej części płatności za projekty niezakończone w 2015 r. na I kwartał 2016 r.
Multimedia Polska jest jednym z czołowych polskich dostawców usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do internetu i telefonię stacjonarną. Oferuje pełen pakiet usług Multi Play: telewizję, dostęp do internetu, telefon oraz usługi pozostałe (np. energia, monitoring domu, ubezpieczenia). Firma działa w całej Polsce w ok. 200 miastach. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec grudnia 2015 r. łącznie ok. 824,1 tys. klientów.
opr.MZB