Grupa Polsat Plus przedstawi strategię, liczy na wzrost rynku reklamy

Spodziewamy się wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2021 roku o około 11 proc. - poinformował podczas środowej telekonferencji prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski Dodał, że w 2022 roku rynek powinien wrócić do kondycji sprzed pandemii. Grupa Polsat Plus (Cyfrowy Polsat) przedstawi w najbliższych tygodniach aktualizację swojej strategii rozwoju.

- Czwarty kwartał wygląda dobrze, październik mamy za sobą, listopad sprzedany, wiemy, jak będzie wyglądał. Wydaje się, że w ujęciu całorocznym ten kwartał powinien dać rynkowi roczną dynamikę dwucyfrową, pewnie w okolicy 11 proc. - powiedział Janowski.

- Rok 2021 ma bardzo wysoką dynamikę, bo mamy efekt bazy Covidowej z 2020 roku, rynek wraca do poziomu z 2019 roku w tym roku. Na dzisiaj jest jeszcze trochę za wcześnie, żeby mówić, jaka będzie dynamika rynku reklamy telewizyjnej w przyszłym roku. Wydaje się, że rynek powinien wrócić do kondycji sprzed pandemii" - dodał.

Reklama

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1 proc. rdr do 267 mln zł w III kw. br., a udział grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8 proc. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. przychody grupy wzrosły o 19,5 proc. do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8 proc.

W trzecim kwartale Grupa Polsat Plus zanotowała ponad 2,5-proc. wzrost przychodów do ponad 3 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 904 mln zł.

Grupa zamierza w najbliższych tygodniach przedstawić aktualizację swojej strategii. Stanie się to po zakończeniu wezwania na sprzedaż akcji spółki Cyfrowy Polsat.

- Strategia zostanie zaprezentowana w ciągu najbliższych tygodni. Wezwanie ma wpływ na tę strategię, bo nie wiemy, czym się zakończy. Jak się zakończy, to wtedy zaprezentujemy strategię. Intensywnie pracujemy teraz nad strategią i jej różnymi wariantami. W ciągu kilku tygodni nasza aktualizacja zobaczy światło dzienne - powiedział na środowym spotkaniu z dziennikarzami Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu ds. Strategii i Nowych Obszarów Rozwoju Biznesowego.

Zapisy w wezwaniu są przyjmowane od 18 października do 16 listopada, z kolei przewidywana data transakcji nabycia akcji to 19 listopada.

Grupa Polsat Plus - ponad 20 milionów usług

Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych. W zasięgu sieci 5G Plusa znajduje się już ponad 17 mln mieszkańców Polski.

Sieć 5G jest już dostępna w ponad 700 miejscowościach. Liczba stacji obsługujących najszybszą sieć 5G w Polsce wzrosła do ponad 2700. Nowe nadajniki pojawiły się zarówno w lokalizacjach, w których sieć 5G była już dostępna, jak i w blisko 200 nowych miejscowościach. - Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom - mówi Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

W lipcu grupa została wyłącznym właścicielem Netii i operatora MVNO Premium Mobile, w związku z tym od trzeciego kwartału wyniki finansowe i operacyjne tych spółek raportowane są łącznie w ramach Grupy Polsat Plus. Biznes Netii opiera się w dużym stopniu o klientów B2B (business to business), których specyfika różni się od segmentu B2C (business to consumer). Firma zapowiada, że będzie raportować odrębnie wyniki operacyjne segmentu B2B.

Uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a ponad 2,4 mln jej klientów korzysta z usług multiplay. Liczba usług kontraktowych, które świadczy klientom indywidualnym, zwiększyła się rok do roku o ponad 400 tysięcy. Średni przychód od tych klientów wzrósł o 6 proc. rok do roku, do czego przyczyniają się coraz bardziej popularne taryfy 5G. Na niskim poziomie pozostaje wskaźnik rezygnacji z usług wśród klientów indywidualnych (6,9 proc.).

Z kolei łączna liczba klientów B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.

- Zainicjowanie strategicznego partnerstwa z Cellnex Telecom umożliwia nam kontynuowanie inwestycji w technologię 5G, jak również finalizację projektów akwizycyjnych. W lipcu br. staliśmy się wyłącznym właścicielem Netii oraz szybko rozwijającego się operatora MVNO Premium Mobile. Jednocześnie mogliśmy rozpocząć prace nad opracowaniem strategii dalszego rozwoju Grupy Polsat Plus, o szczegółach której będziemy chcieli poinformować w nadchodzących tygodniach - mówi Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

Jak podaje spółka, kanał główny Polsat i inne kanały Telewizji Polsat pozostają w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej. Przychody Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy telewizyjnej, dzięki czemu zwiększyła ona udział w rynku do blisko 29 proc.

- Bardzo dobrze oceniamy wyniki rozpoczętego czwartego kwartału i podtrzymujemy prognozy dotyczące dwucyfrowej dynamiki rynku reklamy TV w całym roku - mówi Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. - To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie, Interia rozwija się, istotnym jej wzmocnieniem jest kontent Telewizji Polsat, przez co jej wyniki rosną. Liczba realnych użytkowników portali naszej Grupy zwiększyła się do blisko 20 mln, a średniomiesięczna liczba odsłon wynosi 2 miliardy - podkreśla Janowski.

Grupa Polsat Plus wprowadziła nową identyfikację wizualną najważniejszych marek Grupy ze wspólnym hasłem "Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko". Nowe logotypy otrzymały marki Plus i Polsat, marka Polsat Box zastąpiła markę Cyfrowy Polsat, serwisy Ipla i Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jeden serwis o nowej nazwie Polsat Box Go, a Telewizja Polsat uruchomiła zupełnie nowy, bezpłatny (w modelu reklamowym) serwis Polsat Go z treściami Telewizji Polsat.

Grupa Polsat Plus angażuje się także w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu. W październiku we współpracy z ZE PAK uruchomiła największą w Polsce elektrownię słoneczną w Brudzewie - o mocy 70 MWp - i już korzysta z tej czystej zielonej energii.

CYFRPLSAT

14,6550 -0,2550 -1,71% akt.: 18.12.2024, 17:51
  • Otwarcie 14,8500
  • Max 15,0050
  • Min 14,6000
  • Kurs odniesienia 14,9100
  • Suma wolumenu 471 525
  • Suma obrotów 6 979 863,8100
  • Widełki dolne 13,3650
  • Widełki górne 16,3350
Zobacz również: KDMSHIPING TATRY VOXEL
PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grupa Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »