Helio S.A. pozytywnie przeszedł prestiżowy audyt certyfikujący BRC
W ostatnich dniach 2011 roku bakaliowy potentat Helio S.A. (GPW: HEL) pozytywnie przeszedł prestiżowy audyt certyfikujący BRC - Global Standard for Food Safety. Niezależna ocena międzynarodowych audytorów, potwierdziła najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa produkcji żywności w nowym zakładzie Helio. Uzyskanie certyfikatu BRC wzmocni pozycję konkurencyjną spółki zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
W kilka miesięcy po oddaniu do użytkowania największego w branży bakaliowej w Polsce kompleksu produkcyjno-magazynowego, Helio S.A. pozytywnie zakończyła audyt certyfikujący według standardu BRC - Global Standard for Food Safety. Standard ten opracowany został przez Brytyjskie Konsorcjum Detaliczne (British Retail Consorcium) pod koniec XX wieku. W krótkim czasie został on rozwinięty i nabrał znaczenia ogólnoświatowego. Obecnie uważany jest za wzorzec dla najlepszych praktyk w przemyśle spożywczym i wykorzystywany jest do oceny dostawców detalicznych, w tym w szczególności producentów marek własnych.
Sprawdź bieżące notowania spółki Helio na stronach INTERIA.PL
- Niniejszy standard stał się bezcenny dla wielu organizacji w całym sektorze spożywczym. Co raz częściej bowiem detaliści (np. sieci handlowe) i właściciele marek własnych z krajów europejskich ograniczają się tylko do tych dostawców, którzy zdobyli odpowiedni certyfikat BRC. Zakończenie z pozytywnym wynikiem audytu BRC znacznie poprawiło zatem naszą konkurencyjność, a zarazem potwierdziło wysoki standard naszej pracy i zrealizowanej inwestycji w Brochowie - skomentowała Elżbieta Kubicz, pełnomocnik ds. zarządzania jakością w Helio S.A.
Do głównych wymagań standardu BRC - Global Standard for Food Safety należą: HACCP, prowadzenie dokumentacji funkcjonowania systemu zarządzania jakością i prowadzenie nadzoru nad standardami ochrony środowiska w zakładzie, procesów i personelu.
- - - - -
Helio S.A. jest czołowym importerem i dystrybutorem bakalii oraz liderem na rynku producentów mas makowych. Poza produktami z maku w ofercie Helio znajdują się orzechy, owoce suszone i kandyzowane, ziarna oraz masy krówkowe. Spółka oferuje swoje produkty pod markami: Helio, Helio Gold, Słoneczne Owoce do największych sieci handlowych, hurtowni i sklepów spożywczych w Polsce, a także zaopatruje pod markami własnymi (tzw. private labels) m.in. Auchan, Carrefour, EKO Holding, E.Leclerc, Intermarche, JMD "Biedronka", Makro C&C, Netto, Real, czy Tesco.
Firma powstała w 1992 roku. W 2011 r. spółka zakończyła budowę nowego zakładu w Brochowie k. Sochaczewa będącego największym kompleksem produkcyjno-magazynowym w branży bakaliowej w Polsce oraz jednym z największych w Europie.
Opr. MD