Hortex odznaczony nagrodą

Hortex otrzymał tytuł "Marki Godnej Zaufania" w ocenie czytelników Reader's Digest podczas jednego z największych badań konsumenckich w Europie.

Hortex otrzymał tytuł "Marki Godnej Zaufania" w ocenie czytelników Reader's Digest podczas jednego z największych badań konsumenckich w Europie.

Hortex otrzymał tytuł "Marki Godnej Zaufania" ("Trusted Brand 2002") w kategorii "soki i napoje" w jednym z największych badań konsumenckich w Europie - badaniu przeprowadzonym na próbie prawie 32 tysięcy osób wyłonionych spośród 5,4 miliona czytelników Reader's Digest. Statuetkę "Trusted Brand 2002" odebrał wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali w Warszawie Tomasz Kurpisz, p.o. prezesa zarządu Hortex Holding SA.

Ostatnią edycję badania Reader's Digest przeprowadzono w 16 językach w 18 krajach Europy, w tym Europy Środkowej i Wschodniej. Dobór próby był ważony tak, aby profil respondentów oddawał faktyczny przekrój demograficzny każdego kraju, w którym przeprowadzono badanie. Respondentów poproszono o wybranie ulubionych marek w 30 kategoriach produktów - 21 wspólnych dla całej Europy i 9 wybieranych indywidualnie przez każdy kraj biorący udział w badaniu. Przy każdej kategorii produktów w poszczególnych krajach respondent mógł wskazać jedną markę, którą darzy największym zaufaniem. Zwycięzcą w danej kategorii zostawała marka z największą liczbą takich wskazań. Wszystkie marki były również oceniane, w skali od 1 do 5, w oparciu o następujące kryteria: jakość, silny wizerunek, zaspokojenie potrzeb klienta, wartość w stosunku do ceny oraz chęć zakupu danej marki.

Reklama

Hortex, którego marka zwyciężyła w Polsce w kategorii "soki i napoje", uzyskał 28% wskazań; druga w kolejności marka w tej kategorii otrzymała 13% wskazań. Wśród polskich marek - zwycięzców w swoich kategoriach znalazły się także (w kolejności alfabetycznej): Amica, LOT, Onet.pl, Orbis, Orlen, PKO BP, PZU, TP S.A., TVN, Wedel i Winiary.

"Marka Godna Zaufania" to zaszczytne wyróżnienie, tym bardziej że przyznają je sami konsumenci; w przypadku tej nagrody dodatkowo cieszy nas to, że przyznali ją czytelnicy Reader's Digest, czyli osoby wymagające w stosunku do samych siebie i produktów, które darzą zaufaniem. Tytuł "Marki Godnej Zaufania" jest również kolejnym dowodem na to, że marka Hortex, którą zna ponad 97% Polaków, konsekwentnie utrzymuje wysoką pozycję w ocenie konsumentów" -- powiedział Tomasz Kurpisz, p.o. prezesa zarządu Hortex Holding SA, odbierając statuetkę "Trusted Brand 2002".

Marka Hortex była pozytywnie oceniana w szeregu różnych badań. W obejmującym okres październik 2000 - wrzesień 2001 cyklicznym badaniu popularności marek prowadzonym przez SMG / KRC, w kategorii "soki i napoje niegazowane" na markę Hortex wskazało na pierwszym miejscu 29% konsumentów (druga w kolejności konkurencyjna marka otrzymała kilka procent mniej wskazań). W badaniach Instytutu Marki Polskiej obejmujących lata 1996 - 2001 Hortex znalazł się na czwartym miejscu wśród najlepszych polskich marek i na ósmym miejscu wśród najlepszych marek, polskich i zagranicznych, ze wszystkich obecnych w Polsce. Z kolei przeprowadzone w czerwcu 2001r. badanie GFK Polonia wykazało, że wśród osób pijących soki znajomość marki Hortex sięga 97%, przy czym znajomość spontaniczna wyniosła 80%, a 42% badanych wskazało na markę Hortex jako pierwszą, która przychodziła im na myśl. Badanie GFK Polonia wykazało również, że aż 57% osób pijących soki najczęściej wybierało soki marki Hortex.

Nazwa "Hortex" została utworzona od łacińskiego słowa "hortus", czyli "ogród" i zarejestrowana w Urzędzie Patentowym jako znak towarowy firmy w 1958r. Logo firmy, będące odzwierciedleniem marki, funkcjonowało w różnych postaciach przez trzy dziesięciolecia; od 1990r. logotypowi "Hortex" zaczął towarzyszyć charakterystyczny element graficzny (piktogram) w postaci śnieżynki (logo w tej wersji zostało ujednolicone w listopadzie 1996r.). Od sierpnia 2000r. funkcjonuje nowe, unowocześnione logo Horteksu, w którym zamiast śnieżynki pojawił się nowy piktogram - czerwony owoc z zielonymi listkami. Prostsze liternictwo zastosowane w logotypie Hortex ma powodować, by logo to było czytelniejsze, a nowy piktogram lepiej oddaje charakter i zakres produkcji Horteksu, która obejmuje nie tylko mrożonki, co mogła sugerować dawna śnieżynka, ale też soki i napoje.

Hortex, którego historia sięga lat czterdziestych ubiegłego wieku, przeszedł w ostatnich latach gruntowną restrukturyzację, w wyniku której zmniejszono m.in. koszty operacyjne o ponad 100 milionów złotych w skali rocznej, a stopień wykorzystania mocy produkcyjnych wzrósł w niektórych zakładach nawet trzykrotnie. W sezonie 2001 obecne cztery zakłady Horteksu w Rykach, Skierniewicach, Górze Kalwarii i Przysusze przerobiły prawie 260 tys. ton krajowych warzyw i owoców, tj. o ponad 20% więcej, niż przerobiło w sezonie 1999 osiem zakładów wchodzących w skład Horteksu przed restrukturyzacją.

Siłą Horteksu są dwie mocne rynkowo grupy produktów konsumenckich: soki i napoje oraz mrożonki. Z udziałem w rynku sięgającym 50% Hortex jest największym polskim producentem mrożonek i ich eksporterem na rynki wschodnie. Przykładowo, w okresie czerwiec-grudzień 2001 udział Horteksu w detalicznym imporcie mrożonek do Rosji wyniósł 42%, a w całym rosyjskim rynku detalicznym mrożonek - 37%. Rosyjska Izba Handlowo-Przemysłowa przyznała mrożonkom Horteksu tytuł "Towar Roku 2001". Wg agencji badań marketingowych Komkon markę Horteksu znało w 2000r. ponad 60% konsumentów w Moskwie i blisko 40% w całej Rosji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Reader's Digest | odznaczony | soki | logo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »