Hyperion systematycznie poprawia wyniki finansowe.
Giełdowa spółka Hyperion S.A., systematycznie poprawia wyniki finansowe. Po trzech kwartałach 2011 r. grupa kapitałowa Hyperion miała już 47,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 63,8% więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto wzrósł 122,4%, do 5,11 mln zł
Nasza nowa strategia, przygotowana i wdrażana przy pomocy głównego akcjonariusza - spółki MNI S.A. - przynosi zapowiadane efekty. Hyperion rośnie szybko bijąc kolejne rekordy wyników finansowych - mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion S.A.
Na koniec września 2011 r. grupa kapitałowa Hyperion S.A. wypracowała m.in.:
- 47,89 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto, wobec 29,23 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 63,8%;
- 9,71 mln zł skonsolidowanego zysk EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją), wobec 8,40 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 15,6%
- 4,35 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego, wobec 3,58 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 21,3%;
- 5,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 2,30 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 123,9%;
- 4,87 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej (MNI S.A.), wobec 2,18 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 123,9%;
Od II kwartału 2011 r. grupa kapitałowa Hyperion wdraża nową strategię - z ogólnopolskiego dostawcy usług szerokopasmowego dostępu do Internetu, telekomunikacyjnych - stała się teledostawcą multimedialnych usług kontentowych. Przygotowując się do jej wdrożenia Hyperion S.A. sprzedał kilkanaście podmiotów zależnych (i udziałów w nich) świadczących te usługi, a następnie nabył trzy firmy: Lark Europe Sp. z o.o., czołowego producenta i dostawcy urządzeń do nawigacji GPS oraz tabletów pod marką LARK, Telestar S.A., nadawcę ogólnopolskiej telewizji iTV, Netshops.pl Sp. z o.o., spółkę z segmentu e-commerce.
Nowa strategia Hyperion S.A. zakłada ścisłą współpracę tych spółek. Jej istotnym elementem było wprowadzenie przez Lark Europe na polski rynek rodziny multimedialnych tabletów FreeMe, opartych na systemie operacyjnym Android, zdolnych do współpracy z różnymi standardami łączności oraz transmisji radiowej (GSM, WiFi).
Zgodnie z nową strategią grupy Hyperion, ich użytkownikom zostaną zaoferowane multimedialne usługi kontentowe, znajdujące się w ofercie spółek zależnych (np. wirtualna galeria handlowa NetShops.pl, kanały telewizyjne w technologii iPTV), jak i innych podmiotów należących do giełdowej grupy MNI (są wśród nich firmy telekomunikacyjne, turystyczne, nawigacyjne).
- Będziemy systematycznie wprowadzać na polski rynek nowe lepsze wersje tabletów FreeMe, np. z ekranem 10-cali, a ich użytkownikom proponować nowe usługi kontentowe, co będzie miało pozytywne przełożenie na wyniki finansowe grupy Hyperion w kolejnych kwartałach - mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion S.A.
Hyperion S.A
. jest ogólnopolskim dostawcą zintegrowanego pakietu telekomunikacyjnych usług dostępu do sieci Internet, usług głosowych oraz telewizyjnych. Spółka świadczy usługi telekomunikacyjne za pomocą własnej, szerokopasmowej infrastruktury teleinformatycznej, wykorzystując najnowsze rozwiązania techniczne z dziedziny przesyłu danych w sieciach szkieletowych.
Opr.MZB