IMS Polska we wrześniu na GPW
Internet Media Services Polska (IMS Polska) planuje złożyć prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego w lipcu i spodziewa się, że debiut spółki na GPW będzie możliwy we wrześniu 2007 roku - poinformował prezes spółki Michał Kornacki.
- Prospekt jest obecnie przygotowywany i myślę, że będzie gotowy w lipcu. Chcielibyśmy zadebiutować na GPW we wrześniu - powiedział Kornacki dziennikarzom po prezentacji spółki na IPO Day.
IMS Polska jest liderem w usługach audio i videomarketingu w Polsce. Z emisji akcji chce pozyskać ok. 40 mln zł.
Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój w Polsce i za granicą.
- W Polsce chcielibyśmy pozyskać nowych klientów. Obecnie jest ponad 1.600 punktów, w których prezentowane są nasze usługi. Do końca 2007 roku chcemy, by było ich ponad 2.000 - powiedział Kornacki.
Drugim celem emisji jest rozwój za granicą. Spółka planuje dzięki pieniądzom z emisji tworzyć spółki-córki za granicą i na szerszą skalę oferować swoje trzy grupy usług, początkowo na sąsiednich rynkach europejskich.
Spółka deklarowała wcześniej, że w pierwszej kolejności interesują ją rynki sąsiednie zarówno Centralnej, jak i Zachodniej Europy, np. Niemcy, a także południe Europy i kraje wschodnie, jak Rosja, czy Skandynawia.
IMS Polska nie wyklucza też akwizycji za granicą.
- Będziemy chcieli przejmować za granicą ciekawe spółki. W tej sprawie prowadzimy już rozmowy - powiedział prezes.
Spółka zamierza w najbliższym czasie rozpocząć współpracę z Radiem ZET.
- Zamierzamy wykorzystywać możliwość przekazu reklamowego w radiu. Po emisji reklamy radiowej, klient otrzyma wzmocnienie przekazu w miejscu sprzedaży, gdzie spot reklamowy będzie dłuższy i nieco inaczej skonstruowany - powiedział Kornacki.
Obecnie właścicielami firmy jest 6 osób fizycznych. Prawie 60 proc. akcji należy do dwóch osób: prezesa spółki oraz Dariusza Lichacza.
W 2006 roku spółka osiągnęła 10,2 mln zł przychodów. W 2007 roku prognozuje osiągnięcie 17,2 mln zł.
IMS Polska powstała w 2000 roku. Jest pionierem i liderem w świadczeniu nowoczesnych usług obejmujących audiomarketing (przygotowanie formatów muzycznych oraz emisja i produkcja reklam dźwiękowych), aromamarketing (dobór i instalacja kompozycji zapachowych) i videomarketing (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych).
Klientami IMS Polska są m.in. salony Troll, Top Secret, Vistula, Go Sport, sieć restauracji Sphinx, a także sieci handlowe takie jak Geant, Leroy Merlin, Albert, Tesco, czy Jet Conoco Philips.