IMS proponuje 3 zł za akcję w kolejnej transzy buy-backu
Spółka IMS, lider rynku marketingu sensorycznego, uruchamia III transzę Programu Skupu akcji własnych. IMS opublikowała zaproszenie do składania Ofert Zbycia Akcji w cenie 3 zł za jedną sztukę.
"W ramach tej transzy buy-backu będziemy mogli skupić do 300 tys. akcji spółki w cenie 3 zł za każdą akcję. To więcej niż proponowaliśmy w poprzednich transzach, kiedy jednak nie znaleźli się żadni chętni do sprzedaży akcji" - powiedział wiceprezes IMS Piotr Bielawski. Spółka będzie przyjmować Oferty Zbycia Akcji od 26 stycznia do 8 lutego.
Zarząd IMS przyjął Program Skupu Akcji Własnych 26 września 2016 r. Zgodnie z nim, do końca bieżącego roku może skupić do 1 mln akcji, wydając na to do 2 mln zł.
W ramach I transzy buy-backu IMS chciał skupować akcje własne po 2,60 zł za sztukę, a w II transzy cena wynosiła 2,70 zł. W każdym przypadku ogłoszona cena była wyższa od aktualnego kursu na GPW, jednak nie znaleźli się żadni chętni do sprzedaży akcji. W związku z tym obie transze zostały zamknięte bez realizacji żadnej transakcji.
"Chcemy, żeby ci Akcjonariusze, którzy chcieliby wycofać się z inwestycji w akcje IMS, mieli taką możliwość. Tym razem wyznaczamy wyższą cenę, podtrzymując opinię, że aktualny kurs naszej spółki nie odzwierciedla jej aktualnej wartości i potencjału jej rozwoju" - podkreślił Piotr Bielawski.
Po trzech kwartałach tego roku skonsolidowane przychody Grupy IMS były o 10% wyższe niż przed rokiem i wyniosły 30,21 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 6,40 zł a zysk netto 3,23 mln zł. IMS prognozuje, że w całym roku skonsolidowane przychody wyniosą 42,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł a skonsolidowany zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 5,0 mln zł.
Po wynikach za III kwartał, Zarząd podtrzymał cele średnioterminowe dla Grupy. Zgodnie z nimi, wynik EBITDA ma wynieść 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r. W tym czasie spółka planuje wypłacać dywidendę zgodną z aktualną polityką w tym zakresie.
Dzięki swojemu modelowi biznesowemu opartemu o lokalizacje abonamentowe, IMS sprawnie generuje gotówkę. Umożliwia to regularne dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. W połowie maja Zarząd zweryfikował politykę dywidendową Spółki. Wcześniej zakładała ona przeznaczanie dla akcjonariuszy przynajmniej 30 proc. skonsolidowanego zysku przypadającego na jednostkę dominującą. Zgodnie z nową polityką będzie to co najmniej 60 proc. Wartość dywidendy z zysku za zeszły rok wyniosła 23 groszy za akcję, wobec 8 groszy za rok 2014.
IMS S.A. - to działający do 16 lat w Polsce i Europie lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju korzystnie wpływając na komfort zakupów i na zachowanie klientów. IMS obecnie to grupa firm. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży realizowane są przez spółkę matkę (IMS S.A.). Usługi mediowe rozumiemy jako sprzedaż reklam w miejscu sprzedaży, głównie w Galeriach Handlowych.
mzb