InBook SA z nową strategią rozwoju

InBook SA, spółka notowana na rynku NewConnect od listopada 2008 r., działająca w branży e-commerce, przedstawiła nową strategię rozwoju. Przewiduje ona rozwój segmentu sprzedaży zegarków oraz wprowadzenie nowych linii biznesowych.

InBook SA, spółka notowana na rynku NewConnect od listopada 2008 r., działająca w branży e-commerce, przedstawiła nową strategię rozwoju. Przewiduje ona rozwój segmentu sprzedaży zegarków oraz wprowadzenie nowych linii biznesowych.

Spółka opublikowała nową strategię rozwoju, która opiera się na pięciu podstawowych filarach. Pierwszym z nich jest rozwój segmentu sprzedaży zegarków obejmujący wprowadzenie nowych marek, dywersyfikację produktową oraz zwiększenie zatowarowania umożliwiającego realizację większej liczby zamówień w czasie 24 godzin. Emitent wdroży także selektywne podejście do segmentu książek i rozważy ewentualną sprzedaż działu książek w przypadku wynegocjowania godziwej kwoty transakcji.

InBook SA chce wprowadzić co najmniej jedną nową linię biznesową sprzedaży detalicznej w zakresie e-commerce oraz co najmniej jedną nową linię biznesową w zakresie handlu hurtowego. Spółka będzie też analizowała rynek i poszukiwała możliwości akwizycji sklepów e-commerce z ofertą komplementarną. Zarząd InBook SA jest przekonany, że przyjęcie nowej strategii rozwoju pozwoli na poprawę wyników finansowych oraz osiągnięcie wzrostu wartości.

Reklama

- Nowa strategia rozwoju ma doprowadzić do realizacji trzech podstawowych celów. Pierwszy to zwiększenie skali działalności, co powinno poprawić warunki zakupowe i umocnić pozycję negocjacyjną wobec kontrahentów. Drugim celem jest znaczący wzrost generowanej marży handlowej, co pozwoli spółce w przyszłości zostać dywidendową. Ostatni cel stanowi ograniczenie ryzyka biznesowego poprzez dywersyfikację prowadzonej działalności - kilka linii biznesowych. W realizacji tych celów zamierzam korzystać z doświadczeń innych spółek z portfela ABS Investment, takich jak Robinson Europe czy Outdoorzy.pl, które w ostatnich latach przeszły podobną drogę, a dzisiaj są dojrzałymi, atrakcyjnymi spółkami, które płacą dywidendę swoim akcjonariuszom -wyjaśnia Sławomir Jarosz, prezes zarządu spółki InBook SA.

W lipcu br. emitent poinformował o zawarciu umowy kredytowej z Alior Bank SA. Bank udzielił spółce kredyt w rachunku bieżącym w kwocie 500 tys. zł z przeznaczeniem na finansowanie bieżącej działalności. Kredyt został udzielony na okres 23 miesięcy - do dnia 30 czerwca 2021 r. Zarząd InBook SA uważa, że pozyskanie dodatkowego finansowania umożliwi wzrost skali działalności spółki.

- Po raz pierwszy w historii InBook posiada istotne środki na rozwój. Zostaną one przeznaczone na realizację opublikowanej strategii. Dzisiejsza sytuacja na rynku wymaga z jeden strony sporej ostrożności w wyborze nowych obszarów działalności, a z drugiej szybkości, odwagi i agresywności, bo zyskuje ten, kto pierwszy zajmie pozycję w konkretnym obszarze produktowym - dodaje prezes Jarosz.

W czerwcu 2019 r. rada nadzorcza spółki powołała Sławomira Jarosza na stanowisko prezesa zarządu. Jest on specjalistą w dziedzinie finansowania inwestycji oraz rynku kapitałowego. Od 2011 r. pełni funkcję prezesa zarządu ABS Investment SA - funduszu kapitałowego specjalizującego się w inwestycjach na rynku NewConnect.

InBook SA zakończył 2018 r. zyskiem netto w wysokości 49 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 4969 tys. zł.

Spółka InBook SA działa w branży e-commerce, a jej główne źródło przychodów stanowi sprzedaż towarów za pośrednictwem prowadzonych przez nią serwisów internetowych. Największym akcjonariuszem spółki jest obecnie fundusz kapitałowy ABS Investment SA.

Interia, opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: INBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »