KNF przerwała ofertę Internet Group

Przewodniczący KNF Stanisław Kluza na podstawie upoważnienia Komisji nakazał przerwanie przebiegu publicznej oferty akcji spółki Internet Group do dnia 4 kwietnia 2007 r. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Przewodniczący KNF Stanisław Kluza na podstawie upoważnienia Komisji nakazał przerwanie przebiegu publicznej oferty akcji spółki Internet Group do dnia 4 kwietnia 2007 r. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

19 marca KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki sporządzony w związku z publiczną ofertą 11.424.025 akcji serii F oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym 26.206.000 akcji serii F.

Po analizie informacji opublikowanych w mediach i otrzymanych dziś ze spółki Komisja stwierdziła, że treść oraz sposób prezentacji informacji w pkt 5 oraz 39.6 prospektu emisyjnego odnośnie wysokości środków jakie spółka planuje uzyskać z publicznej emisji akcji serii F oraz sposobu ich wykorzystania na poszczególne cele inwestycyjne jest niejasny i może budzić wątpliwości inwestorów.

Reklama

Zasadne wątpliwości budzi podana szacunkowa wysokość wpływów z emisji skalkulowana w oparciu o szacunkową maksymalną cenę emisyjną, w kontekście przedstawionego przez spółkę planowanego przeznaczenia środków na poszczególne cele, w tym w szczególności informacja o wielkości środków pozyskanych z publicznej oferty przeznaczonych na nabycie 124.975 akcji CR Media Consulting SA od BCEF Investment VI Ltd (Cypr).

W ocenie Komisji nieprecyzyjna i niejasna treść oraz sposób prezentacji istotnych informacji w prospekcie emisyjnym, na podstawie którego inwestorzy podejmują decyzje o nabyciu akcji emitenta naruszają interes inwestorów. Przewodniczący Komisji, po analizie informacji opublikowanych przez media i otrzymanych dziś ze spółki, postanowił skorzystać z przysługujących KNF uprawnień i nakazał przerwanie przebiegu publicznej oferty do dnia 4 kwietnia 2007 r.

W środę, kiedy spółka opublikowała prospekt, prezes Internet Group Józef Jędrzejczyk poinformował dziennikarzy, że spółka może skorygować podaną w dokumencie maksymalną wartość środków, jakie planuje pozyskać z emisji akcji serii F.

W prospekcie podano, że spółka z publicznej emisji 11.424.025 akcji serii F chce pozyskać do 171 mln zł (co sugerowałoby maksymalną cenę emisyjną jednej akcji na poziomie 14,97 zł). Tymczasem kwota ta powinna być wyższa.

W prospekcie podano, że środki z emisji 4.874.025 akcji serii F zostaną przeznaczone na zakup 124.975 akcji CR Media Consulting od BCEF oraz że na realizację pozostałych celów emisyjnych (poza kupnem akcji od BCEF) spółka potrzebuje 120-132 mln zł.

Z powyższego wynika, że na zapłatę dla BCEF Internet Group musiało by wydać około 73 mln zł (przy maksymalnej cenie emisyjnej 14,97 zł za akcję). Ponieważ jednak podano, że na realizację celów inwestycyjnych spółka chce wydać od 120 do 132 mln zł, okazuje się, że spółce może zabraknąć ponad 30 mln zł.

Oprócz oferty publicznej Internet Group w ofercie prywatnej chce zaoferować 14.781.975 akcji aportowych dla akcjonariuszy CR Media Consulting w zamian za akcje tej spółki. Po zakupie akcji od BCEF oraz ofercie prywatnej Internet Group posiadać będzie 100 proc. akcji CR Media Consulting.

Z publicznej emisji akcji serii F spółka chciałaby zrealizować kilka akwizycji. Zainteresowana jest firmami badawczymi i monitorującymi rynek reklamowy oraz spółkami oferującymi kontent telewizyjny i działającymi w obszarze m-marketingu.

Pozostałe cele emisyjne to m.in. rozbudowa projektu internetowego PINO.pl i uruchomienie nowych usług telekomunikacyjnych, w tym głosowych usług mobilnych i transmisji danych (MVNO).

Budowa księgi popytu na akcje serii F Internet Group dla inwestorów instytucjonalnych miała potrwać od 2 do 4 kwietnia, a zapisy na akcje w transzy inwestorów instytucjonalnych miały się odbyć od 6 do 11 kwietnia. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych przewidywane były z kolei od 2 do 4 kwietnia.

Oferującym akcje Internet Group jest Dom Maklerski PKO BP.

Emisja akcji jest częścią planowanej fuzji Internet Group i CR Media Consulting.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: cele | KNF | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »