Reklama

Kolejne innowacyjne asfalty z Lotosu

Spółka Lotos Asfalt rozwija produkcję asfaltów wysokomodyfikowanych polimerami i skutecznie wprowadza je na rynek. Inwestycją, przy której tego rodzaju asfalt został wykorzystany, był remont drogi w Świerklańcu (woj. śląskie). Podczas prac użyto asfaltu MODBIT 45/80-80, który tak jak inne asfalty z tej serii gwarantuje nawierzchniom drogowym najwyższą trwałość.

Spółka Lotos Asfalt rozwija produkcję asfaltów wysokomodyfikowanych polimerami i skutecznie wprowadza je na rynek. Inwestycją, przy której tego rodzaju asfalt został wykorzystany, był remont drogi w Świerklańcu (woj. śląskie). Podczas prac użyto asfaltu MODBIT 45/80-80, który tak jak inne asfalty z tej serii gwarantuje nawierzchniom drogowym najwyższą trwałość.

W drugiej połowie lipca rozpoczęły się prace remontowe na drodze wojewódzkiej nr 912 w Świerklańcu. Na odcinku ok. 3,6 km wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni drogowej.

- Aktualnie poszukiwane są innowacyjne technologie i zaawansowane materiały budowlane gwarantujące trwałość konstrukcji - mówi Kazimierz Krzynówek, przedstawiciel regionalny Lotos Asfalt - Przekłada się to na wydłużenie czasu eksploatacji nawierzchni, a MODBIT 45/80-80, który zastosowano w Świerklańcu rekomendowany jest w szczególności do budowy dróg, od których wymagana jest wysoka odporność na deformacje.

Reklama

Asfalt tego typu posiada podwyższone parametry funkcjonalne, dzięki którym drogi zyskują ponadstandardową trwałość. Zwiększona zawartości modyfikatora w asfalcie nie powoduje dodatkowych utrudnień przy wbudowaniu gotowej mieszanki mineralno-asfaltowej. W przypadku inwestycji w Świerklańcu mieszanka dobrze się układała i mimo nieco wyższej lepkości asfaltu była urabialna. Nie było problemów z jej wbudowaniem i zagęszczeniem. Budowa nawierzchni zajęła 2 dni.

Już rok temu - podczas rozbudowy lotniska w podkatowickich Pyrzowicach - zastosowano asfalt z tej samej rodziny (tj. MODBIT 65/150-80)do wytworzenia tzw. warstwy SAMI. Miała ona za zadanie zabezpieczenie konstrukcji nawierzchni przed spękaniami, powstającymi w sztywnej warstwie podbudowy związanej cementem. Tego typu warstwy stosuje się również by zapobiec ekspansji spękań w wyeksploatowanych nawierzchniach.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy planowane są kolejne inwestycje związane z wykorzystaniem ww. technologii. Asfalty wysokomodyfikowane są skutecznym i innowacyjnym produktem zapewniającym zwiększenie trwałości nawierzchni.

Opr. KM

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »