Reklama

Kolejny wierzyciel składa wniosek o upadłość DSS

W wałbrzyskim sądzie gospodarczym złożony został wniosek o upadłość likwidacyjną Dolnośląskich Surowców Skalnych SA. Spółka w połowie roku zastąpiła chińską spółkę COVEC w celu dokończenia budowy odcinka C autostrady A2, tworząc konsorcjum z czeską spółką Boegl & Krysl. W imieniu Wierzyciela, którym jest jeden z podwykonawców DSS S.A., występuje Pragma Inkaso SA.

Miejsce złożenia wniosku o upadłość likwidacyjną nie jest przypadkowa - wynika z położenia geograficznego głównego zakładu dłużnika - Kopalni Piława Górna. Pomimo tego, że władze spółki nie przewidują dalszego wzrostu zadłużenia w najbliższym czasie, na koniec 2011 roku zadłużenie netto DSS wyniosło już ponad 330 mln zł. Z tego powodu, spółka zajmująca się masowym transportem materiałów sypkich na potrzeby dużych inwestycji, postanowiła wstąpić na drogę sądową w celu odzyskania swoich należności.

Reklama

"Wierzyciel to nie jedyny podwykonawca, wobec którego DSS nie wywiązał się z zapłaty należności, ryzyko kolejnych wniosków składanych przez licznych wierzycieli DSS SA. jest zatem bardzo wysokie - zauważa Jakub Holewa, wiceprezes Pragma Inkaso - W związku z narastającym zadłużeniem i brakiem widoków na spłatę zaległych zobowiązań, podjęliśmy wraz z naszym klientem decyzję o rozpoczęciu działań na drodze sądowej. Pragma Inkaso nie wyklucza również przejęcia kolejnych wierzytelności.

- W obecnej sytuacji DSS S.A., w interesie wierzycieli jest zabezpieczenie majątku spółki i objęcie nad nią kontroli przez wyznaczonego przez Sąd Tymczasowego Nadzorcę Sądowego. Wobec sporego majątku trwałego DSS S.A. oraz zaprzestania przez nią spłaty wymagalnych zobowiązań, upadłość likwidacyjna może okazać się najbardziej skutecznym trybem odzyskania przez wierzycieli ich należności - mówi Holewa.

Sprawdź bieżące notowania DSS na stronach BIZNES INTERIA.PL

Dolnośląskie Surowce Skalne SA (DSS), już od dawna miała problemy z narastającymi długami wobec podwykonawców. Ta giełdowa spółka specjalizuje się w wydobyciu i produkcji kruszyw łamanych dla projektów infrastrukturalnych, głównie do budowy dróg i autostrad. W połowie roku zastąpiła chińską spółkę COVEC w celu dokończenia budowy odcinka C autostrady A2, tworząc konsorcjum z czeską spółką Boegl & Krysl.

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »