Kolejnych 50 mln zł Goodmills Group przeznaczy na inwestycje w Polsce

50 mln zł do końca 2016 roku zainwestuje w Polsce koncern GoodMills Grup, lider na europejskim rynku przemiału zbóż. Dzięki nowej inwestycji w rozbudowę zakładu w Straduni k. Opola firma zwiększy swoje możliwości technologiczne i produkcyjne oraz wzmocni pozycję Mąki Basia.

Firma GoodMills Group, której roczny obrót wynosi 1 mld euro, znajduje się w czołówce najważniejszych producentów mąk na świecie oraz zajmuje pozycję lidera na rynku europejskim. Inwestor posiadający 25 młynów w siedmiu krajach, których łączny roczny przemiał wynosi blisko 3 mln ton, planuje jeszcze bardziej wzmocnić GoodMills Polska.

- Cele zostały jasno określone już na początku naszej działalności w Polsce -1 mln ton przemiału zbóż rocznie. W ostatnich latach nasza firma zwiększyła produkcję kilkukrotnie osiągając poziom blisko 600 tys. ton przemiału i pozycję lidera na rynku. Stabilne wyniki finansowe tylko przyspieszyły decyzje dotyczące kolejnych inwestycji - mówi Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska.

Reklama

Rosnące wymagania rynkowe oraz zmieniające się potrzeby klientów koncernu GoodMills Polska przyczyniły się do podjęcia decyzji o rozbudowie istniejącego zakładu w Straduni k. Opola o nową linię produkcyjną, której zdolność przemiałowa to 300 ton na dobę. Dzięki tej inwestycji całkowita wydajność fabryki wzrośnie do 750 ton na dobę, co czyni ją jednym z największych zakładów produkcyjnych w Polsce. Inwestycja warta 50 mln zł, która ma zakończyć się w IV kwartale 2016 roku, zakłada również rozbudowę istniejącego elewatora zbożowego o kolejne 12 tys. ton. Znaczące środki zostaną także przeznaczone na szkolenia dla pracowników, aby podnosić ich kwalifikacje i rozwijać nowe kompetencje.

Jest to pierwsza na taką skalę, ale nie jedyna inwestycja koncernu w Polsce. W lipcu 2014 roku zakończyła się rozbudowa jednego z czterech zakładów - Młyna Kamionka w Dużej Cerkwicy w województwie kujawsko-pomorskim, która kosztowała 25 mln zł. Dzięki niej ponad dwukrotnie zwiększono wydajność zakładu i asortyment produkowanych mąk, a także pojemność dotychczas użytkowanych silosów.

- Konsolidacja rynku detalicznego oraz dynamiczna koncentracja produkcji pieczywa i wyrobów cukierniczych mobilizują nas do dalszej optymalizacji oraz rozwoju. Obecnie posiadamy dominującą pozycję na polskim rynku B2B. Mając szerszą niż dotychczas dystrybucję, dodatkowe wsparcie w postaci know-how oraz jeszcze większe możliwości technologiczne stoimy przed szansą zdobycia pozycji lidera również na rynku B2C. Dlatego będziemy dalej inwestować w rozwój marki Mąka Basia, która jest sztandarowym produktem firmy. To jeden z naszych celów strategicznych na najbliższe lata - podkreśla Piąstka.

Strategia firmy w zakresie segmentu B2B czyli rozwój wraz klientami i zmieniającym się dynamicznie rynkiem oraz wykorzystanie efektu synergii w zakresie obsługi klientów międzynarodowych pozostanie bez zmian. W dalszym ciągu podstawą działalności będzie lokalny rynek zbożowy i produkcja mąk.

GoodMills Polska

Firma GoodMills Polska jest kluczowym producentem w segmencie produktów pochodzących z przemiału zbóż. W Polsce istnieje od 1999 roku i posiada 4 młyny (Stradunia, Kamionka, Grodzisk Wlkp., Kutno) o łącznym przemiale rocznym blisko 600 tysięcy ton. Wszystkie młyny pracują w technologii szwajcarskiej firmy B?hler - lidera w rozwiązaniach dla przemysłu młynarskiego. Zakłady produkcyjne działają w oparciu o systemy zarządzania jakością: ISO 22000, ISO 9001, FSSC 22000, IFS 6, GMP+.

Dowiedz się więcej na temat: inwestycja | inwestycje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »