Kurs akcji Answear wzrósł w debiucie na GPW o ok. 20 proc. do 29,9 zł
Kurs akcji Answear.com, spółki z sektora handlu internetowego, na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku głównym GPW wzrósł o 19,6 proc. do 29,9 zł.
Do obrotu wprowadzonych zostało 15.349.000 akcji serii A, B, C i 1.841.000 PDA serii D.
Answear to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Answear oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek.
Niedawna oferta publiczna objęła akcje nowej emisji o wartości około 45 mln zł, a całe IPO łącznie z akcjami sprzedawanymi przez dotychczasowych akcjonariuszy sięgnęło ponad 80 mln zł. Cena akcji w ofercie publicznej Answear została ustalona na 25 zł.
Ze wstępnych szacunków spółki wynika, że przychody według sprawozdawczości MSSF wzrosły w czwartym kwartale 2020 roku o 37 proc., do 144 mln zł. Przychody za cały zeszły rok są wyższe rdr o 31 proc. i sięgają 408 mln zł.
Sprzedaż online w czwartym kwartale 2020 roku wzrosła o 42 proc., do 159 mln zł, a za cały 2020 rok wyniosła 433 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 33 proc.
Answear .com jest 434 spółką notowaną na głównym rynku oraz drugim debiutem na tym rynku w 2021 roku.