Reklama

Libet: Koncentracja na rentowności sprzedaży oraz cash flow

Libet S.A. (GPW: LBT), wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej oraz lider w segmencie kostki brukowej premium, zanotował w pierwszym półroczu tego roku przychody na poziomie 84,6 mln zł, czyli niższe o 26 proc. niż rok wcześniej. Wynik netto za I półrocze wyniósł -4,7 mln zł.

Spadek przychodów był przede wszystkim wynikiem celowego ograniczania przez Libet sprzedaży do klientów mających wysokie ryzyko niewypłacalności. W wyniku tej decyzji, oraz dzięki renegocjacji cen surowców, spółka utrzymała dobry poziom marży na sprzedaży, pomimo wymagającej sytuacji w branży.

W pierwszym półroczu spółka zrealizowała inwestycje na poziomie 10 mln zł. Jedną z nich było wdrożenie kompleksowego systemu klasy ERP IFS Applications, będącego najnowocześniejszym tego typu rozwiązaniem na rynku. Spółka rozpoczęła także inwestycję w nową linię do obróbki i uszlachetniania elementów nawierzchniowych w zakładzie w Libiążu, której zakończenie planowane jest na koniec 2012 roku.

Reklama

Najważniejszym celem strategicznym Libet pozostaje umacnianie pozycji lidera w segmencie premium, oraz zwiększenie udziału produktów premium w sprzedaży ogółem do 50 proc. do końca 2015 roku (obecnie stanowią one 38 proc. sprzedaży Libet). W tym celu spółka będzie systematycznie rozbudowywać ofertę produktów premium oraz inwestować w dalszy rozwój technologiczny zakładów.

Jednocześnie spółka analizuje możliwości dalszego rozwoju produktowego i geograficznego, oraz prowadzi działania mające na celu dalsze zwiększanie efektywności.

- W pierwszym półroczu, w szczególności w drugim kwartale, stanęliśmy przed wyzwaniami, związanymi z pogarszającą się sytuacją płatniczą w branży budowlanej. Podjęliśmy decyzję o ochronie jakości sprzedaży, poprzez celowe ograniczanie przychodów do klientów mogących mieć problemy z terminowym regulowaniem należności. Renegocjowaliśmy też ceny surowców oraz prowadziliśmy inne działania oszczędnościowe. W efekcie utrzymaliśmy satysfakcjonujący poziom marży na sprzedaży oraz dobrą jej jakość - powiedział Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet S.A.

- Strategicznym kierunkiem naszego rozwoju niezmiennie pozostaje segment premium. Chcemy umacniać naszą silną pozycję w tym segmencie i wyznaczać trendy jego dalszego rozwoju - dodał Thomas Lehmann.

- - - - -

Sprawdź notowania spółki Libet na stronach INTERIA.PL

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej (z udziałem w rynku na poziomie 23 proc.) oraz niekwestionowany lider w segmencie kostki brukowej premium, z udziałami rynkowymi na poziomie 32 proc.

Spółka prowadzi obecnie produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 24 liniach produkcyjnych. Łączne moce produkcyjne wszystkich ww. zakładów wynoszą ok. 14 mln m kw. w skali roku (w przeliczeniu na kostkę standardową).

Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy.

Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Większościowym akcjonariuszem Libet S.A., posiadającym 54,18 proc. akcji, jest spółka IAB Financing S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu, L.P. Legg Mason posiada 18,09 proc. akcji, a pozostałe 27,73 proc. akcji należy do inwestorów giełdowych.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »