Libet liczy na wzrost wyników w tym roku

Libet, producent kostki brukowej, liczy na wzrost wyników w tym roku. Ma to być możliwe dzięki wprowadzanym oszczędnościom, zwiększaniu sprzedaży wysokomarżowej kostki premium oraz stopniowej poprawie otoczenia.

Libet, producent kostki brukowej, liczy na wzrost wyników w tym roku. Ma to być możliwe dzięki wprowadzanym oszczędnościom, zwiększaniu sprzedaży wysokomarżowej kostki premium oraz stopniowej poprawie otoczenia.

"Powinniśmy zrobić trochę lepszy wynik niż w ubiegłym roku. Również jeśli chodzi o przychody powinno być lepiej" - poinformował na konferencji prasowej członek zarządu do spraw finansowych Ireneusz Gronostaj. W 2012 roku grupa miała 3,45 mln zł zysku netto, 8,4 mln zł zysku operacyjnego i 209,5 mln zł przychodów. Po pierwszej połowie 2013 roku Libet miał 171 tys. zł zysku netto wobec 4,7 mln zł straty rok wcześniej, 3,6 mln zł zysku operacyjnego wobec 1,7 mln zł straty przed rokiem i 73,6 mln zł przychodów wobec 84,6 mln zł przychodów w pierwszej połowie 2012 roku.

Reklama

Gronostaj poinformował, że również w lipcu i sierpniu widoczna była poprawa wyników rok do roku. Przedstawiciele spółki informują, że wzrost całorocznych wyników będzie możliwy m.in. dzięki wprowadzonemu programowi oszczędnościowemu. "Na ten rok założyliśmy 8 mln oszczędności, udało się już zrealizować prawie 6 mln zł" - powiedział Gronostaj. Kolejnym elementem, który ma umożliwić poprawę wyniku, jest wzrost sprzedaży produktów wysokomarżowego segmentu premium. "Naszym celem jest dojście do 50 proc. udziału w sprzedaży ogółem segmentu premium w 2015 roku. Po pierwszym półroczu, pierwszy raz w historii spółki, przekroczyliśmy poziom 40 proc., udział wyniósł 41 proc." - powiedział prezes Thomas Lehmann. Spółka stawia na wzrost sprzedaży nowości. W drugiej połowie ubiegłego roku powołała dział badań i rozwoju, by zwiększyć sprzedaż nowej oferty. "W tej chwili 4 proc. obrotu generujemy dzięki nowościom. Chcemy dalej kontynuować ten trend. Mamy już przygotowaną nową ofertę na dalszą część roku oraz na 2014 rok" - informuje prezes. W ostatnim półroczu Libet rozwijał też sprzedaż zagraniczną. "Celem spółki jest osiągnięcie 15-18 mln zł rocznie z eksportu.

Rozpoczęliśmy już sprzedaż na Słowacji, gdzie otworzyliśmy swoje przedstawicielstwo. W 2014 roku planujemy wejść na rynek czeski, w planach mamy też Berlin" - powiedział Lehmann. Libet szacuje, że w tym roku obrót na rynku słowackim wyniesie ok. 2 mln zł. "Gdy dojdziemy do optymalnego poziomu sprzedaży, 15-18 mln zł, a myślę, że nastąpi to w ciągu trzech-pięciu lat, pomyślimy o kupnie zakładu za granicą" - poinformował prezes.

Coraz bardziej sprzyjające robi się otoczenie gospodarcze.

"Po raz pierwszy od jesieni 2012 roku w lipcu zaobserwowaliśmy jednocyfrowy spadek produkcji budowlano-montażowej. Wyniósł on 5,2 proc. wobec 18,3 proc. spadku w czerwcu" - powiedział prezes. Indeks PMI dla przemysłu w Polsce wzrósł w lipcu do 51,1 pkt. z 49,3 pkt w czerwcu. W sierpniu wyniósł 52,6 pkt. Granica oddzielająca wzrost od recesji to 50 pkt. Ceny produktów spółki są na poziomie ubiegłorocznym. "Nie zanotowaliśmy spadku cen w porównaniu z minionym rokiem" - poinformował Gronostaj.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »