LPP: bardziej dopasowany do klienta

LPP, po słabszych wynikach w 2005 roku, zamierza w 2006 roku wrócić do wcześniejszej dynamiki wzrostu wyników finansowych, między innymi poprzez bardziej dopasowane do klienta kolekcje - poinformowali na poniedziałkowej konferencji prasowej przedstawiciele LPP.

"Zamierzamy wrócić do dynamiki wzrostu wyników sprzed 2005 roku, który był dla spółki niekorzystny" - powiedział wiceprezes LPP, Dariusz Pachla, nie podając jednak konkretnych liczb.

Tegoroczną prognozę wyników LPP poda dopiero 17 lutego.

W niedzielę spółka poinformowała, że szacunkowy zysk netto grupy wyniósł w 2005 roku 40-44 mln zł. Wcześniej publikowana prognoza zakładała uzyskanie 53 mln zł zysku netto. "Jest to dla nas zły wynik, rynek oczekiwał wyższego" - ocenił Pachla.

"Zasugerowaliśmy się w kolekcji jesień-zima modą światową, ale okazało się, że chcieliśmy być za modni. Tegoroczna kolekcja będzie bardziej dopasowana do oczekiwań klienta, będzie to widać już od maja" - dodał prezes LPP Marek Piechocki. Jak powiedzieli przedstawiciele LPP, niższy niż oczekiwany zysk netto nie oznacza jednak mniejszych nakładów na inwestycje w 2006 roku.

Reklama

"Wydamy na inwestycje tyle, ile planowaliśmy. Jeśli przyjąć zysk netto w wysokości 42 mln zł i 25 mln zł rocznej amortyzacji, to daje nam to około 70 mln zł na inwestycje" - powiedział Pachla.

"Niższy wynik oznacza, że będziemy w nieco większej mierze korzystać z kredytów bankowych, które będą przeznaczane na kapitał obrotowy i zapasy" - dodał.

Jak poinformowali przedstawiciele spółki, w 2006 roku LPP otworzy około 60 sklepów o powierzchni 124 tys. mkw. Około 2/3 nowych placówek powstanie za granicą, przede wszystkim w Rosji. Zarząd spółki, podobnie jak w ubiegłych latach, będzie rekomendował walnemu zgromadzeniu nie wypłacanie dywidendy z zysku za 2005 rok. W 2004 roku skonsolidowany zysk netto LPP wyniósł niemal 42,7 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »