LPP idzie na Wschód

LPP, właściciel marki Reserved i Cropp Town chce w najbliższych latach skupić się na rozwoju sieci w Rosji i na Ukrainie - poinformowali na wtorkowym spotkaniu prasowym przedstawiciele spółki.

LPP, właściciel marki Reserved i Cropp Town chce w najbliższych latach skupić się na rozwoju sieci w Rosji i na Ukrainie - poinformowali na wtorkowym spotkaniu prasowym przedstawiciele spółki.

Przez najbliższe lata Rosja i Ukraina będą rynkami, którym będziemy poświęcać najwięcej uwagi" - powiedział Marek Witkowski, dyrektor ds. relacji inwestorskich LPP. "Tempo wzrostu klasy średniej w Rosji jest oszałamiające. W Europie Środkowo-Wschodniej są najlepsze szanse rozwoju w najbliższych latach" - dodał Dariusz Pachla, wiceprezes spółki. Na rynkach wschodnich spółka zamierza otwierać sklepy o łącznej powierzchni kilkunastu tysięcy mkw rocznie. LPP szacuje, że na rynku rosyjskim możliwe jest w dłuższej perspektywie otwarcie do 100 sklepów firmy.

Reklama

Obecnie w Rosji LPP posiada 19 sklepów marki Reserved i 13 sklepów marki Cropp. Spółka posiada też swoje sklepy w Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i Estonii. W drugim kwartale 2007 przychody ze sprzedaży w sieci Reserved za granicą wyniosły 62,9 mln zł, a sieci Cropp 10,8 mln zł. "Z roku na rok następuje poprawa rentowności za granicą" - powiedział Witkowski. "W tym roku mamy nadzieję na takie zwyżki sprzedaży za granicą, by mówić o większych zyskach" - powiedział Puchla. "W średnioterminowej perspektywie, za kilka lat połowa obrotów będzie pochodziła spoza Polski" - dodał wiceprezes Puchla. LPP chce budować salony głównie w Europie Wschodniej, ponieważ tam widzi największy potencjał wzrostu, ale nie wyklucza też w przyszłości - w zachodniej części kontynentu.

Nie nastąpi to jednak w najbliższych latach. W 2007 LPP planuje otworzyć salony o łącznej powierzchni handlowej 35 tys. mkw. Według szacunków spółki, LPP powinno mieć na koniec tego roku 194 sklepy Reserved i 115 sklepów Cropp Town. Na koniec drugiego kwartału LPP miało łącznie 169 sklepów marki Reserved i 110 sklepów marki Cropp.

Sprzedaż spółki w sklepach porównywalnych wzrosła w drugim kwartale 2007 roku o 60 proc. wobec analogicznego okresu 2006 roku. W drugim kwartale 2007 roku LPP uzyskało 39,1 mln zł zysku netto wobec 5,3 mln zł zysku netto w roku ubiegłym. Analitycy biur maklerskich pytani przez PAP spodziewali się zysku netto na poziomie 32,4 mln zł. Przychody spółki były zgodne z oczekiwaniami rynku i wyniosły 297,2 mln zł rosnąc o 72 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | RESERVED | "Ida" | 'Ida' | Cropp | wschód | Rosja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »