LPP stawia na dywersyfikację rynków sprzedaży

W IV kwartale 2014 roku Grupa Kapitałowa LPP, właściciel 5 rozpoznawalnych marek odzieżowych (RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY), odnotowała wzrost łącznych przychodów ze sprzedaży o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Firma realizuje przyjętą strategię rozwoju, poszukując nowych rynków w Europie Zachodniej i umacniając swoją pozycję w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

W IV kwartale 2014 roku Grupa Kapitałowa LPP, właściciel 5 rozpoznawalnych marek odzieżowych (RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY), odnotowała wzrost łącznych przychodów ze sprzedaży o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Firma realizuje przyjętą strategię rozwoju, poszukując nowych rynków w Europie Zachodniej i umacniając swoją pozycję w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Po udanym wejściu do Niemiec i na Bałkany, do końca 2015 roku LPP planuje na nowym rynku - Bliskim Wschodzie - utworzyć co najmniej osiem salonów RESERVED.

Przychody za IV kwartał 2014 są o około 11 proc. wyższe w porównaniu z osiągniętymi w analogicznym okresie 2013 roku (1 267 mln zł). W IV kwartale 2014 roku wzrosła również powierzchnia handlowa (o 41 tys. mkw.). Na koniec grudnia 2014 roku spółka dysponowała 1516 salonami o łącznej powierzchni 723 tys. mkw.

W IV kwartale 2014 roku w salonach RESERVED zrealizowano sprzedaż w wysokości 676 mln zł, w placówkach Cropp było to 220 mln zł. Sprzedaż realizowana w House wyniosła 200 mln zł, w sklepach MOHITO 146 mln zł, natomiast w salonach SiNSAY osiągnęła wartość 78 mln zł. Spółka uzyskała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 248 mln zł, a zysk netto ukształtował się na poziomie 246 mln zł (w porównaniu z zyskiem netto 182 mln zł w IV kwartale 2013 roku).

Reklama

- W IV kwartale 2014 roku, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, kontynuowaliśmy rozbudowę sieci sprzedaży sklepów wszystkich marek. Cięgle się rozwijamy i nieustannie inwestujemy,

stawiamy na coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży, o czym świadczą ostatnie debiuty w Niemczech, czy Chorwacji, a także otwarcie pierwszego pozaeuropejskiego salonu w Egipcie - powiedział Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP. Nie rezygnujemy z rozwoju naszej działalności w Rosji i na Ukrainie. Zweryfikowaliśmy tam nasze plany rozwoju, z sukcesem wynegocjowaliśmy nowe warunki najmu, których koszty stanowią ok. 50 proc. naszych obciążeń. Efekty tych działań będą widoczne już w wynikach finansowych za kolejny kwartał - wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Po udanym debiucie w Niemczech i Chorwacji, w lutym 2015 roku LPP otworzyło pierwszy salon RESERVED na Bliskim Wschodzie, w Egipcie. W najbliższych miesiącach działalność rozpoczną także salony flagowej marki LPP w Arabii Saudyjskiej, Katarze i Kuwejcie. Już teraz firma finalizuje także umowy, których efektem będzie obecność na Bliskim Wschodzie jej marek adresowanych tylko do kobiet, czyli MOHITO i SiNSAY.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią ponad 1500 salonów i tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie, a także w swoich placówkach w Szanghaju oraz Dhace. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie, jest także notowana w prestiżowym indeksie MSCI Poland.

Opr. KM

Pobierz darmowy: PIT 2014

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Marek | sinsay
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »