LPP uruchamia nowe sklepy i stawia na internet

W salonach Reserved w pierwszym półroczu zrealizowano sprzedaż na poziomie 894,4 mln zł, a w placówkach Cropp Town 294,9 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 226,3 mln zł, w sklepach Mohito 191 mln zł, natomiast w salonach Sinsay 15 mln zł. LPP liczy, że w ciągu najbliższych miesięcy sfinalizuje umowy w krajach arabskich.

Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w drugim kwartale 2013 roku 119,9 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik jest zgodny z konsensusem zakładającym zysk na poziomie 119,5 mln zł. Zysk operacyjny w tym okresie wyniósł 160,9 mln zł i był 5 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 153,3 mln zł EBIT. Przychody grupy wyniosły 991 mln zł, zgodnie z konsensusem na poziomie 986 mln zł.

W całym pierwszym półroczu zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 139 mln zł ze 111,1 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 186,8 mln zł wobec 156,1 mln zł przed rokiem, a przychody wzrosły do 1,74 mld zł z 1,42 mld zł w pierwszym półroczu 2012 r.

Reklama

W okresie styczeń-czerwiec LPP uruchomiła nowe sklepy o łącznej powierzchni około 64,4 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do ok. 498 tys. mkw. (1.179 sklepów), z czego 184 tys. mkw. (373 sklepów) uruchomiono poza granicami Polski.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w pierwszym półroczu o 4,2 proc., a w samym drugim kwartale o 8,8 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

W salonach Reserved w pierwszym półroczu zrealizowano sprzedaż na poziomie 894,4 mln zł, a w placówkach Cropp Town 294,9 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 226,3 mln zł, w sklepach Mohito 191 mln zł, natomiast w salonach Sinsay 15 mln zł.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w pierwszym półroczu tego roku o 29,3 proc.

"Istotny udział w tych kosztach mają wydatki ponoszone na funkcjonowanie placówek detalicznych. Łączna powierzchnia handlowa, która determinuje wysokość tych kosztów, wzrosła w porównaniu z czerwcem 2012 roku o ok. 30 proc." - podała spółka w komunikacie.

W kwietniu grupa uruchomiła sklep internetowy marki Reserved. Obecnie sprzedaż internetowa prowadzona jest wyłącznie na terenie Polski, ale w przyszłym roku zakupy przez sieć będą możliwe również poza krajem. Przychody osiągane w sklepie internetowym Reserved stanowią około 2-3 proc. przychodów tej sieci w Polsce.

Platforma, na bazie której działa sklep internetowy, w ciągu najbliższych miesięcy zostanie zastosowana również w sklepach internetowych Mohito i Sinsay.

LPP liczy, że w ciągu najbliższych miesięcy sfinalizuje umowy z franczyzobiorcami dotyczące budowy sieci w krajach arabskich. Sprzedaż może ruszyć w przyszłym roku - poinformował podczas konferencji prasowej Dariusz Pachla, wiceprezes firmy. Spółka odkłada natomiast na razie wejście na rynek chiński. "Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych miesięcy sfinalizujemy umowy z franczyzobiorcami dotyczące budowy sieci w krajach arabskich. W przyszłym roku proces powinien ruszyć. Mowa o dobrych kilkudziesięciu sklepach w ciągu kilku lat, które franczyzobiorcy zobowiążą się wybudować" - powiedział Pachla.

Dodał, że rozmowy dotyczą wprowadzania na tamtejszy rynek wszystkich marek, których właścicielem jest LPP. W pierwszej kolejności może ruszyć sprzedaż w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ze względu na wielkość tego rynku.

"Tamtejszy rynek odzieżowy szacowany jest na 15 mld USD, dla porównania rynek polski to połowa tej wartości" - poinformował wiceprezes. Spółka odkłada natomiast na razie wejście na rynek chiński. Podczas ostatniej konferencji prasowej przedstawiciele LPP informowali, że ewentualne otwarcie pierwszych sklepów w Chinach możliwe byłoby najwcześniej w 2016 roku. "Po przeanalizowaniu rynku jasno widzimy, że nie musimy wykonywać gwałtownych ruchów. To nie jest konieczne, nie ma zagrożenia, że zniknie ciekawa okazja. W Chinach buduje się dużo centrów, jest czas, by o kolejny rok odłożyć plany związane z tym krajem" - powiedział.

Wyjaśnił, że chińscy konsumenci wolą obecnie kupować w sklepach usytuowanych na głównych ulicach miast."Tamtejszy rynek nie skierował się jeszcze jednoznacznie w ten rodzaj prowadzenia biznesu detalicznego jak w naszym regionie, choć to z pewnością nastąpi" - ocenia. Spółka obserwuje również kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w których jeszcze nie jest obecna. "Na Europę Zachodnią jednak wciąż nie patrzymy" - poinformował. Przedstawiciele LPP poinformowali, że spółka przyspiesza rozwój na dotychczasowych rynkach. "Wszystko wskazuje na to, że rozwój sieci w tym roku będzie szybszy, niż pierwotnie zakładaliśmy, bo pojawiają nowe możliwości, lepsze warunki, ciekawe lokalizacje. Zakładamy przyrost powierzchni handlowej w tym roku o 37 proc. Chcemy zwiększyć powierzchnię o ok. 160 tys. m kw., do blisko 600 tys. m kw. na koniec roku" - powiedział Pachla. Wartość nakładów na rozwój sieci to 380 mln zł.

LPP otworzyła w Czechach pierwszy zagraniczny sklep nowej marki, Sinsay, która pojawiła się na rynku wiosną.

"Zakładaliśmy, że do końca tego roku będziemy rozwijać tę markę wyłącznie w Polsce. Pojawiła się jednak dobra okazja jeśli chodzi o lokalizację, więc ją wykorzystaliśmy. Planujemy na ten rok jeszcze otwarcie sklepu pod marką Sinsay w Rosji" - powiedział Pachla. Dodał, że sprzedaż Sinsay rozwija się bardzo dobrze. "Wygląda na to, że strata w przypadku tej marki w bieżącym, pierwszym roku jej działalności, będzie znikoma, a może nawet już w tym roku pojawi się zysk" - ocenia wiceprezes. "To pokazuje, że tworzenie własnych marek jest doskonałym pomysłem. To najbardziej efektywny sposób poszerzania grona klientów. Sądzę, że w najbliższym czasie pojawi się pomysł na kolejną markę" - dodał.

Najwcześniej pod koniec roku powołany zostanie zespół, który ustali, jakie będą dalsze kroki LPP w rozwoju biznesu.Marża brutto na sprzedaży LPP wyniosła w drugim kwartale 59,2 proc. Narastająco było to ponad 57 proc. "W średniej perspektywie roczne marże powinny wynosić około 57 proc." - poinformował wiceprezes.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: RESERVED | LPP SA | sinsay
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »