LPP z miliardem złotych zysku za trzy kwartały
W trzecim kwartale roku obrotowego 2021/22 Grupa LPP zwiększyła swoją sprzedaż o 60 proc. rok do roku. Przychody właściciela marek odzieżowych Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay wyniosły 4 mld zł. Od początku roku obrotowego firma wypracowała zysk netto na poziomie ponad 1,1 mld zł.
Trzeci kwartał przesuniętego roku obrotowego, który dla Grupy LPP rozpoczyna się w lutym, przyniósł firmie podwojenie obrotów z e-commerce i powrót do trzycyfrowej dynamiki wzrostu. Sprzedaż on-line w miesiącach wrzesień-listopad odpowiadała za ponad 23 proc. sprzedaży we wszystkich krajach, a przychody z kanału e-commerce w Europie wzrosły o 147 proc. rok do roku.
- Powody do zadowolenia daje nam też 120 proc. wzrost sprzedaży internetowej na rynkach wschodnich. Tak dobre wyniki potwierdzają słuszność naszych decyzji o inwestycjach w zaplecze logistyczne i technologiczne wspierające proces rozwoju e-commerce i omnichannelową transformację spółki - wskazuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
Producent odzieży intensywnie rozwija omnichannel, czyli model sprzedaży zakładający integrację sprzedaży tradycyjnej i internetowej. Po 9 miesiącach roku obrotowego, wzrost przychodów LPP w ujęciu omnichannelowym wyniósł 72 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.
- Dzięki dobrze zaplanowanym kolekcjom i realizacji strategii omnichannel, w trzecim kwartale nasza spółka nadal mogła korzystać z utrzymującego się efektu odłożonego popytu. Sukcesywne zwiększanie dostępności oferty naszych marek, wspierane przez udogodnienia jakie daje klientom model sprzedaży wielokanałowej, przyniosło w ciągu 9 miesięcy tego roku wzrost sprzedaży spółki o ponad 72 proc. rok do roku - komentuje wiceprezes LPP.
Dobre wyniki to również zasługa korzystnej marży brutto, która na koniec trzeciego kwartału wynosiła ponad 58 proc. - Ten znacząco wyższy, w porównaniu do roku ubiegłego poziom, to z jednej strony efekt bardziej korzystnych cen zakupu kolekcji jesienno-zimowej, a z drugiej niższych w stosunku do ubiegłego roku przecen ze względu na mniejszą dostępność towarów wynikającą z zaburzeń w łańcuchach dostaw - ocenia Lutkiewicz.
Pozycja LPP na kluczowych rynkach i dobra kondycja finansowa spółki pozwoliły na wprowadzenie masowych podwyżek dla pracowników - przekazało LPP. - Jako polska firma rodzinna mamy świadomość, że tak dobrych wyników nie udałoby się nam osiągnąć bez ogromnego wsparcia tych, którzy z nami tworzą LPP - naszych pracowników. Przy niekwestionowanym udziale i determinacji wszystkich zespołów, które wspierały nas w walce o przetrwanie firmy, dziś możemy działać i dalej się rozwijać - komentuje Lutkiewicz. Zarząd spółki podjął decyzję o podwyżce wynagrodzeń dla wszystkich zespołów. Zdecydował też o wprowadzeniu z początkiem roku zmian w polityce wynagrodzeń pracowników sieci sprzedaży. W rezultacie w LPP ma pojawić się nowy system premiowy.
d.p.