Makarony kupiły Abak
Makarony Polskie kupiły 100 proc. udziałów producenta makaronu walcowanego Abak, za 6,9 mln zł. Część tej kwoty zostanie opłacona akcjami nowej emisji Makaronów Polskich - poinformowały Makarony Polskie w komunikacie.
Według umowy sprzedaży, zawartej pomiędzy spółką Makarony Polskie a dotychczasowymi udziałowcami Abak, Andrzejem Boral i Krystyną Rubak, spółka kupiła 1.980 udziałów po 1.000 zł każdy, za cenę 6.912.500 zł.
Umowa przewiduje, że 3,6 mln zł zostanie zapłacone gotówką w terminie 14 dni od daty podpisania umowy sprzedaży udziałów.
Pozostała kwota, 3.312.500 zł zostanie rozliczona poprzez emisję 331.250 akcji serii E Makaronów Polskich, z wyłączeniem prawa poboru, które w drodze subskrypcji prywatnej skierowane zostaną do udziałowców spółki Abak.
Cena emisyjna akcji serii E będzie wynosić 10 zł, a akcje tej emisji zostaną objęte przez sprzedających w zamian za wkład pieniężny. Umowa subskrypcji akcji serii E zostanie zawarta w terminie 7 dni od daty podjęcia uchwały przez walne zgromadzenie Makaronów Polskich.
Zgodnie z warunkami zawartej umowy, niezależnie od ceny zakupu udziałów, udziałowcom spółki Abak może zostać wypłacona premia w wysokości do 375 tys. zł, która będzie uzależniona od wyniku netto wypracowanego przez Abak w okresie od września do grudnia 2007 roku.
Przeniesienie własności udziałów nastąpi w dniu 30 września 2007 roku.
"Przejęcie spółki Abak umożliwi Makaronom Polskim wejście w nowy segment rynku jakim jest produkcja makaronu walcowanego oraz umożliwi rozszerzenie oferty asortymentowej o nowe produkty: nitka, zacierka. Zgodnie ze strategią spółki Makarony Polskie zamierzają osiągnąć ze swoimi produktami markowymi 8 proc. udziału w rynku do końca 2008 roku" - napisano w komunikacie.
Wytwórnia Makaronów Abak istnieje od 1993 roku. Obecnie firma zatrudnia ponad 180 pracowników i posiada moce produkcyjne pozwalające produkować 20-25 ton makaronów na dobę.
Przychody Abak w roku 2006 wyniosły 16,76 mln zł. Umożliwiło to spółce osiągnięcie 2,3 proc. udziału w rynku w ujęciu ilościowym.
"Transakcja ta pozwoli także na zwiększenie przychodów grupy Makarony Polskie o co najmniej 17 mln zł w pierwszym roku po przejęciu. W dalszej perspektywie - w miarę wykorzystania mocy produkcyjnych w zakresie makaronu walcowanego oraz sił sprzedaży spółki Makarony Polskie - przewidywane jest osiągnięcie przychodów na poziomie 25 mln zł" - napisano w komunikacie prasowym Makaronów Polskich.
Spółka przewiduje, że transakcja zakupu Abaka oraz dalszy rozwój sprzedaży makaronu pod marką Sorenti umożliwi osiągnięcie do końca 2007 roku udziału w rynku na poziomie 4,5 - 5 proc. Dzięki temu spółka zajmie trzecią pozycję wśród producentów makaronu w Polsce.