Maspex, MOL i Grupa PZU w kolejce po aktywa Anheuser-Busch InBev?

Browar Anheuser-Busch InBev (największy branżowy gracz na świecie) decyzją Komisji Europejskiej musi sprzedać część swoich europejskich aktywów w związku z przejęciem branżowego rywala SABMiller za ponad 100 mld dol. Browary w Pilznie (marka Pilsner Urquell, 40 procent rynku w Czechach), Tyskie oraz Lech kosztować będą ponad 5 mld euro. Agencje informują, że po te aktywa ustawia się bardzo ciekawe konsorcjum.

Ofert na wspomniane aktywa jest sześć, lecz najciekawsza dla nas pochodzi od konsorcjum Maspex Wadowice (przemysł spożywczy, zasięg międzynarodowy), MOL (koncern paliwowy z Węgier) i Grupa PZU (ubezpieczenia). Silnym konkurentem jest konsorcjum browaru Asahi Holdings z Japonii (już kupił browary Peroni i Grolsch od SABMillera) i funduszu inwestycyjnego z Czech - PPF Group. W walce pozostają też fundusze private equity Bain Capital (USA) i Advent a także KKR razem z Mid Europa Partners. Stawkę uzupełniają Jacobs Holding ze Szwajcarii i fundusz emerytalny PSP Investments z Kanady oraz czeska firma R2G. Innym graczem może zostać China Resources. Z wyścigu wycofał się europejski podmiot BC Partners.

Reklama

Sebastian Kulczyk (Kulczyk Investment) powiedział agencjom informacyjnym na początku listopada, że część pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży udziałów w SABMiller przeznaczy na kupno browarów z centralnej i środkowej Europy. Miałby ewentualnie występować razem z KKR i Mid Europa Partners. W ten sposób Kulczyk wróciłby do firm, w których jego ojciec przez wiele lat m iał udziały.

Akcje AB InBev (marki Budweiser, Stella Artois i Corona) na giełdzie w Brukseli zdrożały wczoraj o 1,6 procent do 103,55 euro.

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: piwo | maspex
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »