Reklama

Mercator Medical po telekonferencji

Zarząd ocenia, że rekordowe (wstępne) wyniki za 2Q’20 nie są wydarzeniem jednorazowym, a obecna sytuacja daje spółce możliwości, by w kolejnych okresach "sięgać po więcej"-CFO. Spodziewamy się, że popyt na rękawice się utrzyma i przy podaży niższej od popytu będzie utrzymywała się wysoka cena.


Podsumowanie telekonferencji z zarządem po szacunkach za 2Q’20 (21.07.2020):

-spółka rozpoczęła program zreformowania sprzedaży/dystrybucji w celu lepszych marż jak sytuacja wróci do normy po pandemii.
- spółka ma opcje inwestycyjnie, zarobi sporo w tym albo i 2021 roku to zainwestuje (CEO);

-szefowie największych firm produkcyjnych są wstrzemięźliwi jeśli chodzi o nowe plany rozbudowy zdolności produkcyjnych;-plany inwestycyjne producentów do 2022-2023 ok. 30 mld szt. rękawic, co przy popycie sprzed pandemii oznacza ok. 10% (normalny wzrost rynku), a popyt przez COVID może być +30% wyższy.
"Świat po pandemii nie będzie taki sam" (CEO);

Reklama

-podnoszenie cen w produkcji dopiero w czerwcu, więc na produkcji pełny efekt wynikowy dopiero w 3Q’20 (maj-czerwiec wzrosty cen rękawic);-zabezpieczane kontrakty na rękawice (po stałej cenie) do stycznia’21 to ok. połowa produkcji,może 60%.

Spółka zostawia sobie część produkcji na spocie z miesięczną indeksacją cen; -obecnie problemem nie jest sprzedawanie rękawic a kupowanie.

W dystrybucji limituje ich dostępność towaru.

Produkcja na pełnych mocach;

-rentowność Mercator i kurs zachowuje się lepiej niż giełdowa konkurencja bo "są bardzo dobrze poinformowani o cenach" (CEO);
-obecne zdolności Mercator - 250-270 mln rękawic miesięcznie (zależy czy grubsze czy cieńsze).

Zarząd ocenia, że rekordowe (wstępne) wyniki za 2Q’20 nie są wydarzeniem jednorazowym, a obecna sytuacja daje spółce możliwości, by w kolejnych okresach "sięgać po więcej"-CFO. "Spodziewamy się, że popyt na rękawice się utrzyma i przy podaży niższej od popytu będzie utrzymywała się wysoka cena.

Producenci będą mieć wysokie marże, a dystrybutorzy nieco niższe, bo kupują droższy produkt. Ceny rynkowe zmienią się w niewielkim stopniu".MercatorMedical chce przeznaczyć wypracowane w tym roku zyski na inwestycje.

Spółka myśli o rozbudowie mocy produkcyjnych poprzez budowę nowego zakładu .MercatorMedical chciałby wypłacić dywidendę za 2020 r.

Nie wyklucza także przeprowadzenia programu motywacyjnego-CEO. W czerwcu br. akcjonariusze MercatorMedical zdecydowali o wypłacie 5,29 mln zł dywidendy z zysków z lat ubiegłych, co oznacza wypłatę w wysokości 0,5 PLN/akcję.

MERCATOR

111,9000 +3,9000 3,61% akt.: 20.10.2021, 16:28
  • Otwarcie 107,1500
  • Max 113,1000
  • Min 99,3600
  • Kurs odniesienia 108,0000
  • Suma wolumenu 367 006
  • Suma obrotów 38 699 251,06
  • Widełki dolne 96,4400
  • Widełki górne 117,8500
Zobacz również: ONDE SHOPER PEPCO

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »