Mercator Medical po telekonferencji
Zarząd ocenia, że rekordowe (wstępne) wyniki za 2Q’20 nie są wydarzeniem jednorazowym, a obecna sytuacja daje spółce możliwości, by w kolejnych okresach "sięgać po więcej"-CFO. Spodziewamy się, że popyt na rękawice się utrzyma i przy podaży niższej od popytu będzie utrzymywała się wysoka cena.
Podsumowanie telekonferencji z zarządem po szacunkach za 2Q’20 (21.07.2020):
-spółka rozpoczęła program zreformowania sprzedaży/dystrybucji w celu lepszych marż jak sytuacja wróci do normy po pandemii.
- spółka ma opcje inwestycyjnie, zarobi sporo w tym albo i 2021 roku to zainwestuje (CEO);
-szefowie największych firm produkcyjnych są wstrzemięźliwi jeśli chodzi o nowe plany rozbudowy zdolności produkcyjnych;-plany inwestycyjne producentów do 2022-2023 ok. 30 mld szt. rękawic, co przy popycie sprzed pandemii oznacza ok. 10% (normalny wzrost rynku), a popyt przez COVID może być +30% wyższy.
"Świat po pandemii nie będzie taki sam" (CEO);
-podnoszenie cen w produkcji dopiero w czerwcu, więc na produkcji pełny efekt wynikowy dopiero w 3Q’20 (maj-czerwiec wzrosty cen rękawic);-zabezpieczane kontrakty na rękawice (po stałej cenie) do stycznia’21 to ok. połowa produkcji,może 60%.
Spółka zostawia sobie część produkcji na spocie z miesięczną indeksacją cen; -obecnie problemem nie jest sprzedawanie rękawic a kupowanie.
W dystrybucji limituje ich dostępność towaru.
Produkcja na pełnych mocach;
-rentowność Mercator i kurs zachowuje się lepiej niż giełdowa konkurencja bo "są bardzo dobrze poinformowani o cenach" (CEO);
-obecne zdolności Mercator - 250-270 mln rękawic miesięcznie (zależy czy grubsze czy cieńsze).
Zarząd ocenia, że rekordowe (wstępne) wyniki za 2Q’20 nie są wydarzeniem jednorazowym, a obecna sytuacja daje spółce możliwości, by w kolejnych okresach "sięgać po więcej"-CFO. "Spodziewamy się, że popyt na rękawice się utrzyma i przy podaży niższej od popytu będzie utrzymywała się wysoka cena.
Producenci będą mieć wysokie marże, a dystrybutorzy nieco niższe, bo kupują droższy produkt. Ceny rynkowe zmienią się w niewielkim stopniu".MercatorMedical chce przeznaczyć wypracowane w tym roku zyski na inwestycje.
Spółka myśli o rozbudowie mocy produkcyjnych poprzez budowę nowego zakładu .MercatorMedical chciałby wypłacić dywidendę za 2020 r.
Nie wyklucza także przeprowadzenia programu motywacyjnego-CEO. W czerwcu br. akcjonariusze MercatorMedical zdecydowali o wypłacie 5,29 mln zł dywidendy z zysków z lat ubiegłych, co oznacza wypłatę w wysokości 0,5 PLN/akcję.