Mercator Medical S.A. zwiększa przychody w I półroczu 2014 roku.

Spółka zwiększyła przychody o 8 proc. r/r. do poziomu 76 mln zł i zanotowała zysk netto wysokości 3,8 mln zł. EBITDA osiągnęła 7,2 mln zł i wzrosła r/r o 0,1 mln zł (2 proc.), a w drugim kwartale 2014 r. w stosunku do pierwszego wzrost wyniósł 0,9 mln zł (29%).

Spółka zwiększyła przychody o 8 proc. r/r. do poziomu 76 mln zł i zanotowała zysk netto wysokości 3,8 mln zł. EBITDA osiągnęła 7,2 mln zł i wzrosła r/r o 0,1 mln zł (2 proc.), a w drugim kwartale 2014 r. w stosunku do pierwszego wzrost wyniósł 0,9 mln zł (29%).

Grupa Mercator Medical w I półroczu 2014 r zwiększyła przychody ze sprzedaży o ponad 8 proc. W głównej mierze wzrost wynika ze zwiększenia przychodów ze sprzedaży towarów o 14 proc. Wzrost sprzedaży towarów został osiągnięty we wszystkich segmentach asortymentowych (zwłaszcza w segmencie rękawic). Największy wzrost sprzedaży spółka uzyskała w Rosji, Arabii Saudyjskiej, Ukrainie oraz Rumunii.

Pomimo zwiększenia mocy produkcyjnych w spółce Mercator Medical (Thailand) Ltd, przychody ze sprzedaży produktów uległy obniżeniu o blisko 8 proc. Wiąże się to głownie z utrzymującym się spadkiem cen lateksu naturalnego.

Reklama

W drugim kwartale 2014 roku nastąpiła istotna poprawa EBITDA. Po pierwszym kwartale 2014 r. EBITDA była niższa o 0,4 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast na koniec półrocza wskaźnik ten osiągnął 7,2 mln zł i wzrósł r/r o 0,1 mln zł (2 proc.).

W okresie sprawozdawczym spółka wypracowała zysk netto przekraczający 3,8 mln zł, co jest wynikiem porównywalnym do uzyskanego w pierwszym półroczu poprzedniego roku.

- Biorąc pod uwagę obniżające się ceny lateksu naturalnego, głównego surowca do naszej produkcji, a także istotną dewaluację hrywny, mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z uzyskanych wyników pierwszym półroczu b.r. Wypracowaliśmy EBITDA wyższy od uzyskanego rok wcześniej, w zdecydowanie trudniejszych warunkach rynkowych, ponosząc większe koszty działalności i inwestycji - powiedział Wiesław Żyznowski, Prezes Zarządu Mercator Medical S.A.

Styczeń 2014 r. zaowocował uruchomieniem nowej linii produkcyjnej w fabryce należącej do Mercator Medical (Thailand) Ltd. Dzięki temu moce produkcyjne spółki wzrosły z 40 do 56 mln sztuk rękawic lateksowych miesięcznie. Jednocześnie spółka remontuje kolejne linie produkcyjne, tak aby docelowo fabryka była w stanie produkować 100 mln sztuk rękawic miesięcznie.

Zwiększa się również sieć dystrybucji. W marcu 2014 r. Grupa uruchomiła własną dystrybucję w krajach nadbałtyckich oraz ulokowała swoje przedstawicielstwo handlowe w USA.

- Zwiększamy moce produkcyjne w naszej fabryce w Tajlandii, rozwijamy sieć sprzedaży w kolejnych krajach. Nasze cele na najbliższe lata to: umocnienie pozycji lidera na rynku krajowym, uzyskanie statusu wiodącego dystrybutora w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, ekspansja na globalnym rynku, w szczególności na rynkach Ameryki Północnej - dodał Wiesław Żyznowski.

- - - - -

Grupa Mercator Medical jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Mercator Medical posiada zakład produkcyjny rękawic medycznych w Tajlandii. Działa globalnie w ponad 40 krajach, oferując ok. 120 produktów własnych. Dominującą grupą asortymentową są rękawice jednorazowe, które odpowiadają za blisko 93 proc. przychodów. Uzupełnienie oferty Mercator Medical stanowią opatrunki medyczne oraz produkty ochronne z włókniny, takie jak odzież jednorazowego użytku medycznego i obłożenia pola operacyjnego. Klientami Mercator Medical są jednostki służby zdrowia, zakłady przemysłowe, sieci handlowe i hurtownie farmaceutyczne.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Przychód | Mercator Medical S.A. | przychody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »