Mobile Factory S.A. zadebiutuje na NewConnect
W czwartek, 2 lutego na rynku NewConnect zadebiutuje spółka z branży nowych technologii - Mobile Factory S.A. Do Alternatywnego Systemu Obrotu zostaną wprowadzone prawa do akcji serii D w łącznej ilości 150 000 sztuk.
Mobile Factory S.A., która rozpoczęła działalność w 2011r. jest studiem developerskim wyspecjalizowanym w tworzeniu aplikacji mobilnych na telefony typu smartphone oraz tablety. Poza dedykowanymi narzędziami, wykonywanymi na zamówienie klientów , spółka prowadzi prace nad produktami autorskimi, dostosowanymi do potrzeb klientów instytucjonalnych. Wdrażane rozwiązania ukierunkowane są na funkcjonalność i skuteczność, co jest gwarantem najwyższej jakości. Wrocławska spółka stworzyła do tej pory kilkanaście aplikacji mobilnych.
Flagowym produktem jest między innymi mKampus - pierwsza w Europie aplikacja dla uczelni wyższej. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu znalazł się w elitarnym gronie (MIT, Stanford, Harvard) szkół mogących pochwalić się tym nowoczesnym narzędziem. mKampus umożliwia studentom dotarcie do ważnych informacji dotyczących ich uczelni oraz ułatwia komunikację z jej władzami. Zainteresowaniem cieszy się także oprogramowanie dedykowane organizatorom konferencji i targów. W portfolio Mobile Factory znalazła się również MójPosełApp - pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych w Europie polityczna aplikacja umożliwiająca komunikację polityka i wyborców za pomocą telefonu komórkowego.
Mobilne aplikacje w znacznym stopniu ułatwiają poruszanie się po wirtualnym świecie, mówi Radosław Paklikowski, prezes Mobile Factory. Teraz wystarczy kliknięcie w urządzenie, które praktycznie cały czas mamy przy sobie, a na ekranie smartphona użytkownik otrzyma interesujące go informacje, zrobi przelew, kupi bilet czy też podzieli się ważnym momentem swojego życia poprzez media społecznościowe. Produkowane przez nas aplikacje są dostępne na urządzenia z systemem iOS (iPhone, iPad), Google Android, BlackBerry - RIM oraz Windows Phone., dodaje.
Twórcy aplikacji zwracają uwagę na fakt, iż rynek urządzeń mobilnych znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju. Tylko w roku 2012 przewiduje się, że ich sprzedaż na świecie przekroczy 500 mln sztuk. W Polsce w 2011 sprzedaż smartphonów osiągnęła poziom około 3,5 mln ogółu wszystkich telefonów komórkowych i szacuje się że w roku 2012 będzie jeszcze wyższa, zaznacza Paklikowski. Coraz niższe ceny telefonów typu smartphone sprawią, że w przeciągu najbliższych lat prawdopodobnie wyprą one z rynku standardowe telefony. Daje to olbrzymie możliwości, które mogą być wykorzystane poprzez specjalnie przygotowane przez nas oprogramowanie, komentuje.
Środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na poszerzenie zespołu specjalistów i podniesienie kompetencji dotychczasowych pracowników, stworzenie i komercjalizacja kolejnych produktów własnych.
Opr. MM