Multimedia podtrzymują plany

Multimedia Polska, jeden z czterech największych operatorów kablowych w Polsce, podtrzymują chęć debiutu na warszawskiej giełdzie w 2006 roku. Spółka chce brać udział w konsolidacji rynku, w 2007 roku rozpocząć działalność jako MVNO i wprowadzić nowe usługi m.in. związane z telewizją cyfrową - poinformował prezes spółki.

"Nasz prospekt jest w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) i liczymy się z tym, że w niedługim czasie zostanie zatwierdzony" - powiedział we wtorek na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Andrzej Rogowski.

"Zakładamy, że debiut będzie w tym roku" - dodał, ale zaznaczył, że na obecnym etapie nie będzie podawał żadnych szczegółów dotyczących oferty akcji.

Multimedia planują nadal uczestniczyć w konsolidacji rynku operatorów kablowych, na którym działa ponad 630 operatorów, z czego czterech największych (UPC, Vectra, Multimedia i Aster) kontroluje ok. 47 proc. rynku. Multimedia ma ok. 9 proc. udziału w rynku.

Reklama

"Cały czas prowadzimy rozmowy (o konsolidacji). Interesują nas i małe i średnie firmy. W sumie rozmowy jakie mamy w różnej fazie wzajemnego kontaktowanie się, to jest jakieś 140.000-150.000 klientów" - powiedział Rogowski.

Według danych na koniec pierwszego półrocza 2006 roku Multimedia miały 457.000 abonentów telewizji kablowej i IPTV, 117.000 abonentów szerokopasmowego dostępu do internetu oraz 146.000 abonentów linii telefonicznych, z czego ok. 25.000 klientów korzystało z pakietu Triple Play (telewizja, internet i telefon w jednym pakiecie).

Spółka, która będzie się nadal koncentrowała na usłudze Triple Play, chce do pakietu dołączyć też ofertę usług komórkowych jako wirtualny operator komórkowy (MVNO).

"Jeśli chodzi o MVNO to prowadzone są rozmowy z partnerami na rynku - więcej niż jednym - i wstępnie planujemy wdrożenie tej usługi w II połowie 2007 roku" - powiedział Rogowski.

Multimedia chcą też dalej zwiększać liczbę klientów między innymi dzięki uruchomieniu w 2007 roku nowych usług, takich jak wideo na żądanie (VoD), telewizja cyfrowa w sieci kablowej, czy telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV).

"Telewizję cyfrową i usługi cyfrowe chcemy uruchomić w 2007 roku, z pewnością w pierwszej połowie i chcemy wdrożyć ten projekt we wszystkich naszych sieciach w Polsce" - powiedział Rogowski.

Powiedział też, że Multimedia chcą korzystać z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego i wprowadzić w 2007 roku usługę abonamentu WLR, o którą już spółka złożyła wniosek czy usług na bazie LLU (pętli lokalnej).

Multimedia zakładają, że w 2007 roku inwestycje spółki sięgną ok. 100-110 mln zł, z czego plany związane z uruchomieniem usług cyfrowych pochłoną 70-80 mln zł, a inwestycje tzw. bazowe (na utrzymanie biznesu na niezmienionym poziomie) ok. 30 mln zł.

W ciągu ostatnich 3-4 lat spółka zainwestowała w modernizację ponad 400 mln zł, dlatego też w ten obszar nie będzie musiała inwestować w przyszłym roku.

"W 2007 roku nie przewidujemy inwestycji w obszarze modernizacji sieci, a na projekt cyfryzacji przewidujemy 70-80 mln zł. Inwestycje bazowe planujemy na ok. 30 mln zł" - powiedział Rogowski.

Spółka liczy też na dynamiczny wzrost EBITDA zarówno w 2006, jak i w 2007 roku.

"Wyniki III kw. 2006 roku pokazują, że w drugim półroczu EBITDA będzie znacząco lepsza niż w pierwszej połowie. W 2007 roku planujemy wzrost EBITDA znacząco ponad 20-proc." - powiedział Rogowski.

Na koniec I półrocza 2006 roku przychody ze sprzedaży grupy Multimedia wyniosły 187 mln zł, EBITDA 89 mln zł, a zysk netto 25,6 mln zł. ARPU w telewizji kablowej wynosiło ok. 30 zł, w internecie ponad 50 zł, a w telefonii blisko 60 zł.

"Myślimy, że ARPU w telewizji kablowej będzie miał tendencję rosnącą i wierzymy, że abonenci zechcą płacić więcej za coraz lepszy produkt. W internecie i telefonii jesteśmy pod silną presją konkurencji i ceny ustala rynek" - powiedział Arkadiusz Dorynek, wiceprezes spółki odpowiedzialny za finanse.

W 2005 roku przychody grupy Multimedia, która zatrudnia 850 osób, wyniosły 356 mln zł, a EBITDA 157 mln zł. W 2005 roku 46 proc. przychodów grupy pochodziło z telewizji kablowej, 33 proc. z telefonii stacjonarnej, a z internetu 19 proc.

Kapitał akcyjny spółki dzieli się obecnie na ok. 131 mln akcji, a głównym akcjonariuszem jest Emerging Ventures Limited, który pośrednio kontroluje 91 proc. akcji. Ok. 6,2 proc. należy do ABN Amro Ventures.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | Multimedia Polska | plany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »