Multimedia Polska po blisko pięciu latach opuszczają GPW

Multimedia Polska, po blisko pięciu latach obecności i 1200 sesjach giełdowych opuszczają warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Na głównym parkiecie GPW spółka zadebiutowała 13 listopada 2006 r., a ostatnie notowanie miało miejsce 22 sierpnia tego roku.

Multimedia Polska, po blisko pięciu latach obecności i 1200 sesjach giełdowych opuszczają warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Na głównym parkiecie GPW spółka zadebiutowała 13 listopada 2006 r., a ostatnie notowanie miało miejsce 22 sierpnia tego roku.

Formalną decyzję o wycofaniu spółki z giełdy podjęła Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 18 października 2011 r.

- Blisko pięć lat naszej obecności na giełdzie z pewnością możemy zaliczyć do bardzo udanych. Skala naszej działalności, a także zakres oferowanych usług znacząco się zwiększyły. Zrealizowaliśmy wszystkie giełdowe obietnice, które składaliśmy podczas oferty publicznej i dziś jesteśmy kompletnym dostawcą usług z obszaru mediów i telekomunikacji - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Przed rynkiem wciąż stoi wiele wyzwań i konieczność konsolidacji. Będziemy kontynuować naszą strategię poza giełdą i zamierzamy być wiodącym graczem zarówno w obszarze jakości dostarczanych usług, jak i aktywnej akwizycji. Tylko takie firmy odniosą sukces.

Reklama

W czasie swojej obecności na giełdzie Multimedia Polska niemal podwoiły liczbę sprzedanych usług do blisko 1 477 tys. na koniec września 2011 r. Bardzo znaczący dla spółki był czterokrotny wzrost liczby klientów korzystających jednocześnie z telewizji, internetu i telefonu, czyli pakietu Triple Play. Teraz już ponad 100 tys. abonentów korzysta z pełnego pakietu usług.

Analizując poszczególne usługi, największy wzrost odnotowano w segmencie internetu, gdzie liczba użytkowników wzrosła ponad dwukrotnie do 387 tys. na koniec września 2011 r. W tym samym okresie znacząco wzrosła również liczba sprzedanych usług - telewizji do 818 tys. (+79 proc.) oraz telefonu do 272 tys. (+86 proc.).

Wzrost liczby sprzedanych usług Multimedia Polska oznacza wzrost wyników finansowych. Na koniec I półrocza 2011 r. przychody MMP wyniosły 303 mln zł, tj. o 62 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r., kiedy spółka wypracowała 187 mln zł. Jeszcze lepiej prezentuje się wynik EBITDA, który w pierwszych sześciu miesiącach 2011 r. osiągnął 157,5 mln zł, czyli o 77 proc. więcej niż w I półroczu 2006 roku, kiedy było to 89 mln zł.

Sprawdź bieżące notowania GPW na stronach BIZNES INTERIA.PL

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | Polskie | Polska | Multimedia Polska | piana | piano | GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »