Multimedia Polska publikuje wyniki finansowe
Przychody Multimedia Polska w I kwartale 2012 r. wzrosły o 10 proc. do 163 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2011 r.
- Pierwszy kwartał tego roku przyniósł dalszy wzrost przychodów oraz wyników operacyjnych. Z pewnością cieszą nas wzrosty osiągnięte w trudnym otoczeniu rynkowym i presji na marże na jaką napotykają spółki w naszej i wielu innych branżach - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Wyłączając zdarzenia jednorazowe możemy uznać, że wzrost EBITDA był zadowalający. Sprawozdanie finansowe ProForma uwzględniające prognozowane wyniki Stream Communications pokazuje właściwy poziom wzrostu zysku operacyjnego Zawdzięczamy to z jednej strony konsekwentnie realizowanej strategii zorientowanej na wzrost sprzedaży pakietów usług, które pozwalają na generowanie wysokich marż, a z drugiej ścisłej kontroli kosztów operacyjnych.
* Szacunkowy wynik EBITDA wypracowany w I kwartale 2012 r. po skorygowaniu o koszt poniesiony faktycznie w 2011 r. jednak uwzględniony w wyniku I kwartału 2012 r., a także o prognozowany EBITDA spółki Stream Communications, wyniósł 87,4 mln zł.
W I kwartale 2012 r. skorygowany EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja skorygowany o jednorazowe zdarzenia) wyniósł 82 mln zł, co oznacza wzrost o 5,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r. Szacunkowy wynik EBITDA po uwzględnieniu zarówno korekty o niegotówkowy koszt, który obciążył wynik I kwartału 2012 r., ale został poniesiony w 2011 r., a także prognozowany (proforma) EBITDA spółki Stream Communications, wyniósł 87,4 mln zł czyli 12,4 proc. więcej niż w I kwartale 2011 r. Wyniki Stream Communications będą konsolidowane począwszy od wyników półrocznych.
Skorygowane (o jednorazowe zdarzenie związane z zaksięgowaniem ubiegłorocznego kosztu w wynikach I kwartału 2012 r.) wyniki operacyjne odzwierciedlają dalszy znaczący spadek kosztów operacyjnych w przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) w ujęciu miesięcznym. W I kwartale 2012 r. wskaźnik ten po korekcie wyniósł 16,1 zł i był niemal o 1 zł niższy niż w I kwartale 2011 r. (bez korekty wskaźnik miał wartość 17,5 zł.).
Spółka odnotowała w I kwartale 2012 r. zysk netto na poziomie 18,4 mln zł czyli o 10 proc. niższym niż w I kwartale ubiegłego roku. Niższy zysk to z jednej strony efekt wspominanego kosztu, który obciążył wyniki I kwartału br., a także wyższych kosztów finansowych z tytułu odsetek (17,0 mln zł - rok wcześniej 12,9 mln zł).
Spółka Multimedia Polska osiągnęła w I kwartale 2012 r. 163 mln zł przychodów, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Wyższe przychody, to w głównej mierze efekt wysokiej dynamiki wzrostów w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Podobnie jak w ubiegłych latach, Multimedia Polska utrzymują strukturę przychodów na optymalnym poziomie. Około połowę sprzedaży stanowią wpływy z usług telewizyjnych (48 proc.). Internet stanowił 28,5 proc. podobnie jak w poprzednich kwartałach nieznacznie zwiększając swój udział w całej strukturze. Usługi głosowe zapewniły 19,6 proc., a segment Pozostałe stanowił 3,9 proc.
Jednocześnie Multimedia Polska systematycznie zwiększają przychody na abonenta (ARPU). Miesięczny ARPU wyniósł w I kwartale 2012 r. 71,7 zł, co oznacza wzrost o ponad 5 proc. w porównaniu do I kwartału 2011 r.
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec marca 2012 r. wynosiła 1 543 tys. co oznacza wzrost o 11,6 proc. (160 tys.) w stosunku do stanu na koniec I kwartału 2011 r.
Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w I kw. 2012 r. korzystało 107 tys. abonentów - 7 proc. więcej niż przed rokiem. Dzięki rosnącej popularności pakietów, liczba usług przypadająca na jednego abonenta nadal wzrasta i w I kwartale 2012 r. wynosiła 2,11.
Niezmiennie segment internetu kontynuuje wzrosty zarówno pod względem wartości przychodów, jak i liczba RGU. W I kwartale 2012 r. przychody segmentu wyniosły 46,4 mln zł i były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liczba sprzedanych usług wzrosła o 11 proc. do 410 tys.
Multimedia Polska odnotowuje nadal wysoki poziom przychodów w segmencie telewizji. W I kwartale 2012 r. sprzedaż w tym segmencie miała wartość 78,3 mln zł i była o 10 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wyższe przychody tego obszaru, to w głównej mierze zasługa dalszego dynamicznego zwiększenia sprzedaży telewizji cyfrowej (DTV i IPTV), która zapewniła 21,3 mln zł przychodów w I kwartale 2012 r. tj. o 69 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy z telewizji cyfrowej stanowiły około 27 proc. całego segmentu, podczas gdy rok wcześniej było to niecałe 18 proc.
Dynamiczny wzrost ilości sprzedawanych usług ogółem, to w głównej mierze efekt zwiększenia liczby RGU telewizji. Na koniec marca 2012 r. spółka miała ponad 861 tys. RGU telewizji, w tym już ponad 202 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV - to o niemal 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o ok. 107 tys. rok do roku, w wyniku zarówno przeprowadzonych akwizycji, jak również pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.
W I kwartale 2012 r. spółka Multimedia Polska odnotowała podobny poziom przychodów z segmentu usług głosowych. W I kwartale 2012 r. wyniosły one 32 mln zł. Na koniec marca 2012 r. spółka sprzedała ponad 271 tys. usług głosowych, czyli ok. 5 proc. więcej niż przed rokiem.
Grupa Multimedia Polska zainwestowała łącznie w I kwartale 2012 r. kwotę 67,9 mln zł. Spółka przeznaczyła 50,9 mln zł na inwestycje organiczne (inwestycje rozwojowe - zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów stanowiły ok. 84 proc. wszystkich inwestycji organicznych) Ponadto wydatkowano środki na akwizycje w kwocie ok. 17 mln zł.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi