Reklama

NG2 planuje wzrost powierzchni handlowej

Firma obuwnicza NG2 planuje, że w 2012 roku jej wzrost powierzchni handlowej w Polsce wyniesie co najmniej 10 proc. - poinformowała spółka w komentarzu przed czwartkową konferencją prasową.

"W 2012 roku wzrost powierzchni handlowej w Polsce szacujemy na co najmniej 10 proc. Do końca 2012 zaplanowano otwarcie 20 sklepów franczyzowych w Rosji" - poinformowała spółka. Wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis poinformował na konferencji prasowej, że ewentualne tempo ekspansji na rynku rosyjskim zostanie zweryfikowane po ukazaniu się wyników sprzedaży produktów NG2 w Rosji na przełomie 2011/2012 roku. "Naszym głównym celem w Rosji jest rozwinięcie sieci sprzedaży w Moskwie. Do końca 2011 roku planujemy otworzyć w Rosji jeszcze 3 sklepy, a w 2012 kolejne 17. Będą to placówki o powierzchni co najmniej 400 m2" - powiedział. W 2011 roku sieć sprzedaży detalicznej NG2 ma powiększyć się o 8,6 proc. Oczekiwana wielkość powierzchni handlowej na koniec 2011 roku to 154.427 m2 dla sklepów własnych w Polsce i Czechach. Wiceprezes Nowjalis powiedział, że spółka planuje dalej rozwijać sieć sklepów CCC. "Rynek sprzedaży w Polsce w ostatnich latach uległ znacznym przeobrażeniom. Rośnie liczba centrów handlowych, również w mniejszych miastach.

Reklama

Dlatego staramy się dalej rozwijać sieć CCC. Naturalnie oznacza to ograniczenie rozwoju przewidzianej do mniejszych miast sieci sklepów BOTI" - powiedział. "Jeśli zaś chodzi o sieć Quazi, to nie będzie już dalszych zamknięć. Dotychczas zamknięte placówki były zlokalizowane w słabych miejscach. Markę Quazi pragniemy również rozwijać i sprzedawać w ramach sieci CCC" - dodał. Zdaniem wiceprezesa NG2, z czasem w wynikach spółki będzie rósł udział sieci CCC oraz CCC Czechy. Na koniec trzeciego kwartału sieć NG2 liczyła 705 placówek, z czego 283 salony firmowe CCC w Polsce, 39 butików Quazi, 220 sklepów własnych BOTI, 49 salonów CCC w Czechach i 114 sklepów w sieci franczyzowej. Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach zlokalizowanych na terenie kraju wzrosła na koniec września do 130,8 tys. m2 (123,3 tys. m2 na 30.09.2010), tj. o 6,08 proc.

Grupa NG2 liczy, że jej zysk netto w 2012 roku wzrośnie o 25 proc. rdr, a przychody o 15-20 proc. - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis. W tym roku zysk netto firmy będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.

"Na 2012 rok spodziewamy się wzrostu zysku netto na poziomie 25 proc. rdr, a wzrostu przychodów na poziomie 15-20 proc." - powiedział wiceprezes Nowjalis.

"Wynika to z niższych kosztów sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni, lepszej logistyki i wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych" - dodał.

Zarząd spółki zakłada, że zysk netto firmy na koniec 2011 roku będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.

"Czwarty kwartał 2011 roku będzie najlepszy w historii spółki, sugerują to wyniki sprzedaży w październiku i listopadzie. Na koniec 2011 roku spodziewamy się o około 20 proc. wyższego zysku netto w stosunku do 2010 roku. Wyniesie on jednak mniej niż 150 mln zł" - powiedział Nowjalis.

"Przychody ze sprzedaży na koniec roku powinny wynieść 1,1 mld zł" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że wzrost sprzedaży porównywalnej w sklepach CCC wynieść może w tym roku 3-5 proc.

"Na początku roku prognozowaliśmy wzrost sprzedaży LFL w CCC na poziomie 8-15 proc., obecnie to niestety wynosi minus 1 proc. A na koniec roku spodziewamy się w przedziale 3-5 proc." - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes NG2 poinformował, że plany dotyczące dywidendy nie zmieniają się. Zarząd będzie rekomendował dywidendę za 2011 rok wyższą niż 1,5 zł na akcję.

Dowiedz się więcej na temat: wzrosty | Nieplanowane | w polsce

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »