Niemal dwukrotny wzrost zysku ABC Daty w 2013 r.

Zysk netto lidera polskiego rynku dystrybucji IT i znaczącego gracza w regionie Europy Środkowej był wyższy o 90,5 proc. niż rok wcześniej. Grupa we wszystkich istotnych segmentach geograficznych i produktowych rosła szybciej niż rynek.

Zysk netto lidera polskiego rynku dystrybucji IT i znaczącego gracza w regionie Europy Środkowej był wyższy o 90,5 proc. niż rok wcześniej. Grupa we wszystkich istotnych segmentach geograficznych i produktowych rosła szybciej niż rynek.

ABC Data (GPW: ABC) zarobiła w 2013 r. na czysto 59,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 31,1 mln zł. W tym samym okresie EBITDA wyniosła 79,6 mln zł, co oznacza wzrost o 35,3 proc. w stosunku do 58,8 mln zł zanotowanych w 2012 r. Przychody Grupy w 2013 r. były wyższe o 31 proc., sięgając 4 822 mln zł wobec 3 696 mln zł w poprzednim roku obrotowym.

- Nasze wyniki są potwierdzeniem słuszności obranej strategii i efektywnego jej wdrażania na wszystkich szczeblach firmy. Wszystkie cztery kwartały były lepsze niż analogiczne okresy w 2012 r. Zrealizowaliśmy bardzo ambitne założenia, co pokazuje, że ABC Data jest spółką przewidywalną i realizuje swoje prognozy finansowe - komentuje Norbert Biedrzycki, prezes zarządu ABC Data SA.

Reklama

Poprawie uległy wskaźniki marż na poziomach EBITDA oraz zysku netto, odpowiednio z 1,59 do 1,65 proc. oraz z 0,8 do 1,2 proc. Nieznacznie obniżyła się przy tym rentowność na sprzedaży - z 5,0 proc. do 4,7 proc. Przyczyną spadku na powyższym poziomie jest wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży. Sprzedaż eksportowa do krajów, w których ABC Data nie jest obecna bezpośrednio, realizowana jest na niższej średniej marży, natomiast przy wyższej efektywności kosztowej oraz lepszej rotacji gotówki.

Wzrost sprzedaży eksportowej realizowanej przez spółki grupy wyniósł 71 proc. w skali roku, z 884 mln zł do 1 512 mln zł. W 2013 r. ABC Data utworzyła dwie nowe spółki zależne w Niemczech i Rumunii. W tym samym czasie w Polsce sprzedaż spółki wzrosła o 9 proc. - z 2 425 mln zł w 2012 r. do 2 655 mln zł w 2013 r.

Poza ekspansją geograficzną, kluczowymi filarami wzrostu grupy w 2013 r. były wykorzystanie autorskiej platformy sprzedaży i obsługi klientów Interlink, efektywna logistyka, rozwój wysokomarżowej marki własnej Colorovo, a także poszerzanie oferty produktowej. Elementy te będą stanowiły filary strategii realizowanej w 2014 r.

W połowie lutego ABC Data po raz piąty na przestrzeni sześciu lat otrzymała nagrodę EMEA Channel Academy 2014 dla najlepszego dystrybutora regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wyróżnienie przyznawane jest w drodze głosowania, w którym uczestniczy ponad 300 producentów sprzętu i oprogramowania. Oceniają oni m.in. wyniki sprzedaży, kanały dystrybucji oraz logistykę.

Sprawdź notowania spółki ABC Data na stronach INTERIA.PL

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 'ABC' | "ABC" | ABC Data SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »