Reklama

Novaturas zanotował 36-proc. wzrost EBITDA w I półroczu 2018 r.

Grupa Novaturas, której akcje od marca tego roku notowane są na GPW w Warszawie oraz Nasdaq w Wilnie, w pierwszym półroczu 2018 r. odnotowała wzrost przychodów o 43% r/r, do 80,2 mln EUR, umacniając pozycję największego operatora turystycznego w krajach bałtyckich.

Wypracowana przez Grupę EBITDA za sześć miesięcy br. sięgnęła prawie 5,9 mln EUR i była niemal 36% wyższa niż rok wcześniej, a zysk netto przekroczył 4,4 mln EUR, co oznacza wzrost o 24% w porównaniu z tym samym okresem 2017 r.

Reklama

W pierwszym półroczu 2018 r. na wakacje z największym operatorem turystycznym w krajach bałtyckich wyjechało 134,5 tys. osób. W samym drugim kwartale br. z usług Grupy Novaturas skorzystało blisko 97 tys. osób, czyli o 39% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

W pierwszym półroczu br. Novaturas zanotował istotny wzrost klientów na wszystkich trzech głównych rynkach działalności: na Litwie i Łotwie z jego usług skorzystało o 43% pasażerów więcej niż przed rokiem, a w Estonii wzrost sięgnął 38%. Grupa Novaturas oferuje swoje produkty również na Białorusi, gdzie w pierwszym półroczu br. liczba klientów wzrosła o blisko 86%.

- Po bardzo dobrych wynikach finansowych pierwszego kwartału tego roku, wyniki drugiego kwartału były również lepsze w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Popyt na nasze produkty utrzymuje się na wysokim poziomie, co przekłada się na znaczny wzrost przychodów Grupy, a jednocześnie kontrolujemy koszty operacyjne. W efekcie, zanotowaliśmy poprawę na każdym poziomie rachunku wyników - powiedział Linas Aldonis, dyrektor generalny Grupy Novaturas.

- Największą popularnością wśród klientów Grupy Novaturas niezmiennie cieszą się zorganizowane wyloty wypoczynkowe. Ulubionym kierunkiem w sezonie letnim jest Turcja, którą w ostatnim półroczu odwiedziło o 34% więcej naszych klientów niż rok temu, podczas gdy w sezonie zimowym najczęściej wybierają Egipt. Mieszkańcy krajów bałtyckich bardzo chętnie wypoczywają również w Grecji, Bułgarii i Hiszpanii.

W sumie oferujemy 34 kierunki podróży w ramach wczasów zorganizowanych, a także 84 objazdowych wycieczek autokarem i 40 samolotem. Nasi klienci szczególnie cenią wysoką jakość za przystępną cenę, a takie właśnie są wakacje w najchętniej wybieranych destynacjach - podsumował Linas Aldonis.

O Grupie Novaturas

Grupa Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Grupa ma ponad 40% udziału w regionie w rynku zorganizowanych lotów czarterowych.

Od 21 marca 2018 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Nasdaq w Wilnie. Novaturas powstał w 1999 r., a w 2004 r. osiągnął pozycję lidera w krajach bałtyckich, którą od tego czasu utrzymuje. Poza krajami bałtyckimi, Novaturas zaczął też oferować swoje produkty na Białorusi, gdzie prowadzi sprzedaż poprzez partnerów lokalnych.

Atrakcyjna i dobrze dopasowana oferta, silna marka oraz wysoka jakość świadczonych usług sprawiają, że Novaturas wciąż zdobywa nowych klientów. Grupa oferuje zarówno w pełni zorganizowane wczasy letnie i zimowe, jak również lotnicze i autokarowe wycieczki objazdowe do ponad 30 miejsc na całym świecie, w tym do najbardziej popularnych kurortów Europy Południowej, a także wybranych lokalizacji Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu, Azji oraz Ameryki Łacińskiej.

Elementem strategii Grupy jest utrzymywanie zróżnicowanych i uzupełniających się kanałów dystrybucji. Novaturas współpracuje z ponad 400 agencjami turystycznymi, w tym ze wszystkimi największymi w krajach bałtyckich, oraz ponad 60 na Białorusi. Prowadzi również własne biura sprzedaży w głównych miastach Litwy, Łotwy i Estonii, a ponadto inwestuje w dalszy rozwój kanału e-commerce.

Rosnący popyt na wyjazdy oferowane przez Grupę jest motorem wzrostu skali działalności i przekłada się na dynamiczny wzrost wyników finansowych. W 2017 r. przychody Grupy Novaturas wyniosły ponad 141 mln EUR, EBITDA w tym okresie sięgnęła 10,6 mln EUR, a zysk netto niemal 8,2 mln EUR.

Model biznesowy Spółki, charakteryzujący się wysokimi przepływami pieniężnymi z działalności operacyjnej (przekraczającymi 100% EBITDA) oraz niskimi nakładami inwestycyjnymi (0,3 mln EUR w 2017 r.), pozwala na wypłatę znaczącej części zysków akcjonariuszom. Regularna wypłata dywidendy jest jednym z kluczowych elementów strategii Spółki. Zarząd przewiduje wypłatę dywidendy zaliczkowej w wysokości ok. 6 mln EUR w oparciu o zaudytowane wyniki finansowe za I połowę 2018 r. W długim terminie Zarząd zakłada rekomendowanie wypłaty dywidendy na poziomie 70-80% zysk netto.

mzb

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »