Nowa strategia Polcoloritu
Polcolorit SA przygotował nową strategię rozwoju spółki. Spółka zamierza stać się regionalnym graczem na rynku płytek ceramicznych, a także zmienić model działania firmy z produkcyjnego na sprzedażowy.
Bardzo dynamiczny wzrost rynków wschodnich, zwłaszcza Ukrainy i Rosji, spowodowany koniunkturą gospodarczą oraz rozwojem budownictwa w tamtym regionie, staje się jednym z powodów dla których opłacalne dla polskich producentów staje się przenoszenie części produkcji płytek ceramicznych na Wschód. Już teraz udział eksportu na tamten rynek (Ukraina, Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś), stanowił 58,5% całego eksportu polskich producentów w ubiegłym roku.
- Rynek wschodni jest dla nas bardzo perspektywiczny - mówi Wiktor Marconi, Prezes Polcolorit SA.
- Inwestycje w tamtym regionie polegające, np. na przejmowaniu lokalnych podmiotów, wpłyną na obniżenie kosztów produkcji, transportu oraz cła, co pozwoli na zwiększenie udziału na danym rynku, czyniąc z Polcolorit SA istotnego gracza regionalnego. Przeprowadziliśmy szereg rozmów z lokalnymi producentami i mamy już krótką listę potencjalnych partnerów. Myślę, że ostateczne decyzje zapadną w przeciągu kilku miesięcy - dodaje Wiktor Marconi.
Polcolorit SA chce również zwiększyć swój udział w rynku krajowym w segmencie cenowym średnim i premium (marka Ceramika Marconi). W czerwcu 2006 r. firma otworzyła nową fabrykę płytek ceramicznych, która należy do najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.
Polcolorit S.A. to najstarsza prywatna firma produkująca płytki ceramiczne w Polsce. Założona w 1984 r., w krótkim czasie stała się jedną z największych i najnowocześniejszych firm na krajowym rynku ceramiki.
Firma produkuje płytki podłogowe i ścienne, łazienkowe i kuchenne. Od 2004 r. firma jest notowana na GPW w Warszawie.
W skład Grupy Kapitałowej Polcolorit SA wchodzi spółka Polcolorit SA oraz w 100% zależna od niej spółka Ceramika Marconi.