Obejmie stery firmy po zmarłym ojcu. Comarch wybrał nową prezes
Nadzwyczajne walne zgromadzenie (NWZ) Comarchu powołało Annę Pruską na stanowisko prezesa zarządu - podała spółka w komunikacie. Firma ma też nowych wiceprezesów zarządu. Zostali nimi Marcin Warwas oraz Marcin Kaleta.
"Pani dr Anna Pruska, Pan Marcin Warwas oraz Pan Marcin Kaleta zostali powołani do pełnienia funkcji członków zarządu Comarch do końca aktualnej kadencji zarządu" - napisano w komunikacie spółki.
Nową prezes została więc córka współzałożyciela i wieloletniego szefa firmy, Janusza Filipiaka. Anna Pruska już wcześniej została powołana przez zarząd do pełnienia obowiązków prezesa firmy, bo 2 października 2023 r. taki ruch został wymuszony na władzach Comarchu z uwagi na chorobę Filipiaka.
Jak wskazano w komunikacie Comarchu, nowa szefowa spółki jest z wykształcenia ekonomistką. Wcześniej w strukturach firmy odpowiadała za m.in. jej rozwój na rynkach niemieckim, francuskim i belgijskim. Natomiast Marcin Warwas i Marcin Kaleta będą pełnili obowiązki wiceprezesów zarządu.
Pod koniec września Janusz Filipiak trafił w ciężkim stanie do szpitala. Jak informowały wówczas media, miało dojść u niego do zatrzymania akcji serca. Biznesmen przegrał walkę z chorobą 17 grudnia 2023 r. Miał 71 lat.
Janusz Filipiak był przez wiele lat jednym z najbogatszych Polaków. Jego majątek w 2023 roku wyceniano na ok. 650 mln zł. Firmę Comarch założył w 1993 r. Działalność spółki od początku koncertowała się wokół dostarczania rozwiązań informatycznych.
Jeszcze przed śmiercią, biznesmenem wraz z żoną dysponowali pakietem większościowym na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Janusz Filipiak miał 24,6 proc. akcji Comarchu, które dawały 36,8 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, jego żona Elżbieta ma 10,4 proc. akcji, co daje 28 proc. głosów na WZA. Oboje kontrolowali 65 proc. głosów.
Comarch jest notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 1999 roku. Jest to jedna z największych firm informatycznych w Europie, prowadząca projekty dla czołowych marek z Polski oraz świata w najważniejszych sektorach gospodarki, m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarchu skorzystało dotychczas ponad kilkadziesiąt tysięcy przedsiębiorstw, w ponad 100 krajach na 6 kontynentach.